Най-големият в света търговец на дребно в модната индустрия Inditex не може да бъде спрян от икономическата криза на вътрешния испански пазар. Попътен вятър на дружеството-майка на марки като Zara, Bershka и Massimo Dutti носи процъфтяващият онлайн бизнес, триумфът на нововъзникващите пазари и все по-бързите промени на модните колекции, предава Ройтерс.
Както обяви в сряда мениджмънтът, през първата половин година печалбата е скочила с една трета до 944 млн. евро. Така компанията явно е надхвърлила очакванията на анализаторите, които очакваха средно печалба в размер на 905 млн. евро. През текущото тримесечие оборотът е скочил със 7% на сравнима база.
Inditex генерира все по-малко приходи в Испания: делът на бизнеса на вътрешния пазар падна до 22% от 26% преди година. От планираните 480-520 нови магазина през тази година по-голямата част трябва да са в Китай. След септември и китайците вече могат да пазаруват стоките на Inditex по интернет.
На борсата в Мадрид инвеститорите реагираха ентусиазирано на междинния доклад. Акциите на Inditex поскъпнаха с около 2%.
От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали с близо 7 на сто, което рязко контрастира с представянето на основния борсов индекс в Испания IBEX 35, който е изгубил близо 25%.
Концернът от северноиспанския град Артеихо, който държи и марките Massimo Dutti, Bershka и Pull & Bear, е представен в 82 страни на петте континента. През миналата година Inditex откри 483 нови обекта и в момента има над 5 500 филиала. През 2011 г. концернът откри първите си магазини в пет нови страни – Австралия, Тайван, Азербайджан, Южна Африка и Перу.