Вторият по големина търговец на облекло в света Hennes&Mauritz (H&M) продължава успешно да се противопоставя на кризата. През третото фискално тримесечие приходите са се повишили с почти шест процента до 33,6 млрд. крони (3,9 млрд. евро), съобщи концернът в понеделник в Стокхолм.
Ръстът се отдава и на откриването на над 300 нови филиала за последните 12 месеца.
На сравнима база и без валутни ефекти между юни и август бизнесът обаче е бил в застой. През август горещата вълна, причинена в големи части от Европа, се е погрижила дори и за спад в продажбите от четири процента. Също така поскъпването на шведската крона спрямо еврото е натоварило баланса на компанията.
„Плановете ни за експанзия остават непроменени. Планираме да отворим около 275 магазина през цялата година. Продължаваме да отваряме нови магазини във всички настоящи пазари и ще се разширяваме на нови пазари. Наред с това през есента ще стартираме онлайн продажби в САЩ – най-големият онлайн пазар“, заяви Карл-Йохан Першон, изпълнителен директор и президент на H&M.
Конкретните данни за печалбата за третото тримесечие H&M ще изнесе на 27-и септември. Компанията в момента има около 2630 магазина по света в 45 страни. Най-големият пазар за H&M е Германия.
Компанията откри първия си магазин в България на 8-и март в столичния The Mall. След това веригата откри магазини във Варна и Бургас. В края на юни беше открит магазин и в столичния мол Serdika Center.
Eксклузивно интервю на Investor.bg с Карл-Йохан Першон, изпълнителен директор и президент на H&M, вижте тук!