Британската луксозна марка за текстилни стоки и облекло Burberry изпитва страх, че търсенето на луксозна мода и аксесоари се охлажда значително. Околната среда ще става все по-трудна, предупреди главният изпълнителен директор на Burberry Ангела Арендс във вторник и същевременно понижи очакванията за голям скок на печалбата през тази година.
Коригирана печалба преди данъчно облагане вероятно ще отговори на долния край на очакванията на анализаторите, каза тя. Това в момента прави малко над 400 млн. паунда (500 млн. евро) за приключващата в края на март фискална 2012/13 г. През изминалата година печалбата бе в размер на 376 млн. паунда.
По собствени данни Burberry е успяла през второто тримесечие да задържи стабилно продажбите в обектите си, но без да регистрира съществен ръст. През последните седмици продажбената инерция продължава да отслабва, поясняват от компанията.
За луксозни стоки досега дори и по време на кризата винаги имаше достатъчно заможни клиенти и това увеличаваше печалбите на компаниите.
След предупреждението акциите на Burberry се сринаха с около 19% в Лондон. Други акции на компании от сектора за луксозни стоки също попаднаха в низходяща спирала.