За много богаташи изглежда, че дълговата криза все още не е настъпила: американският бижутер Tiffany отчита доста добър бизнес и за второто фискално тримесечие (до края на юли).
Дори и европейците са си позволили бижута и други луксозни стоки за еквивалента на 100 млн. долара. Ако се премахнат колебанията на валутните курсове, европейските потребители са похарчили дори повече пари за стоки на Tiffany, отколкото година по-рано, предава Ройтерс.
В световен мащаб концернът отчита приходи за 887 млн. долара, увеличение от 2 на сто, както обяви компанията в понеделник. Успоредно нараства и печалбата - с 92 млн. долара. Особено добре бизнесът се развива в Япония. Страната бавно се завръща към нормалното си състояние след земетресението и цунамито. Тук се намират 55 от общо 260 магазина на компанията в целия свят. 33 от тях са в Европа.
Базираният в Ню Йорк бижутер продължава да расте през тримесечието и открива нови клонове в Ница, Мексико Сити, Шанхай.
За цялата година обаче от Tiffany са станали по-сдържани: в момента компанията очаква ръст на продажбите от повече от 7%, вместо 8%, каквито бяха предишните прогнози. И по отношение на печалбата Tiffany прави лека корекция надолу.