Английският футболен клуб Манчестър Юнайтед подписа 3-годишен спонсорски договор с компанията за залагания върху спортни събития Bwin за неупомената сума, която го прави „официален партньор в игрите и залаганията онлайн“, съобщи ВВС.
Bwin е спонсор на фланелките на Реал Мадрид и партньор на Байерн Мюнхен.
През миналата седмица Манчестър Юнайтед осъществи публично предлагане в Ню Йорк, набирайки 233 млн. долара – доста по-малко от първоначалните очаквания. Листването обаче оцени клуба на над 2,3 млрд. долара, което го извежда на едно от челните места в света по този показател.
Около половината от средствата, които клубът набра при публичното си предлагане в Ню Йорк, ще отидат за погасяване на дълговете му.
През юли Манчестър Юнайтед подписа спонсорска сделка с американската марка Chevrolet, който ще влезе в сила от сезон 2014-2015 г.
В момента клубът има 28 различни спонсори, като основният договор за реклама на фланелките е с Aon.
„Като водещ оператор на онлайн залаганията в Европа футболът е с основно значение за дългосрочния ни успех, осигурявайки около половината от общите ни приходи от спортни залагания, които през 2011 г. са в размер на 261 млн. евро“, заяви Норберт Тойфелбергер, главен съизпълнителен директор на Bwin.party, дъщерна компания на Bwin.
„Манчестър Юнайтед има 569 млн. привърженици извън Европа, което ни осигурява чудесна възможност да предложим съвместно разработен и иновативен продукт в държави, които досега не са приели онлайн залагания върху спортни събития“, добави той.
От 2005 г. Манчестър Юнайтед е под контрола на американската фамилия Глейзър, които притежават и отбора по американски футбол Тампа Бей Бъкениърс.