Вторият по големина търговец на облекло в света Hennes&Mauritz (H&M) устоява успешно на кризата. Компанията отчете ръст на продажбите си през юни, като показва значителното търсене на дрехи на ниски цени от страна на потребителите, засегнати от кризата, отбелязва Ройтерс.
Днес шведският концерн обяви, че през юни продажбите са отчели ръст от 13%, което обаче е с малко под очакванията на анализаторите. Ръстът на продажбите в магазините, които са функционирали поне една фискална година, също са останали стабилни. Годишните продажби през юни нарастват с 3% - толкова, колкото и през предходния месец.
H&M оценява това като знак, че потребителите залагат на по-изгодните предложения. Увеличаването на продажбите на H&M е основно заради фокуса на компанията върху облекло на ниски цени, свиването на разходите и разширяването на географския обхват на компанията.
В Германия, най-големия пазар на H&M, пазаръ,т свързан с продажби на облекло, се свива общо с 2%, показват данни на представители на местната индустрия.
Още през юни веригата изненада с добри данни за тримесечието, припомня агенцията.
„Годината започна добре и положителният тренд продължава и през второто тримесечие“, коментира Карл-Йохан Першон, изпълнителен директор и президент на H&M.
„Плановете ни за експанзия остават непроменени. Планираме да отворим около 275 магазина през цялата година. Продължаваме да отваряме нови магазини във всички настоящи пазари и ще се разширяваме на нови пазари. Наред с това през есента ще стартираме онлайн продажби в САЩ – най-големият онлайн пазар“, добавя той.
H&M отвори първия си магазин в България на 8 март в столичния The Mall. След това веригата откри магазини във Варна и Бургас. В края на юни беше открит магазин и в столичния мол Serdika Center.
Към 30-и юни 2012 г. концернът е имал 2 596 филиала,спрямо 2 305 филиала на 30-и юни 2011 г.
Eксклузивно интервю на Investor.bg с Карл-Йохан Першон, изпълнителен директор и президент на H&M, вижте тук!