Натискът върху Opel и Peugeot се разраства. Двамата съюзили се в „алианс на принудата“ партньори продължават да губят почва под краката си през май, тъй като потребителите за осми пореден месец заобикалят отдалече автосалоните. Спадът в продажбите на автомобили удари всички производители, които разчитат на големи обеми продажби на ниски единични цени. А и заради дълговата криза в Южна Европа те почти не успяват да продадат нови автомобили на клиентите си, пише DPA.
И при Renault и Fiat сдържаността на клиентите се отрази масивно на финансовите баланси. Междувременно обаче дори и производителите в премийния сегмент продават по-малко – досега те се считаха за пощадени от кризата. Сред малкото печеливши са корейски марки Hyundai и Kia, които често подбиват цената на европейските си конкуренти.
При това тенденцията на спад на регистрациите нови коли продължава със силни темпове: В 27-те членки на ЕС плюс Исландия, Норвегия и Швейцария, продажбите на автомобили са спаднали на годишна база с 8% до 1,15 млн. автомобила, както обяви в петък Асоциацията на европейските производители - ACEA. През април новите регистрации отчетоха спад от 6,5 процента.
Най-големият спад сред основните автомобилни производители през май регистрира Peugeot: френският концерн е продал с близо една пета по-малко, отколкото преди година. Opel и британската му марка Vauxhall са продали с близо 13 процента по-малко, отколкото преди година. Докато Opel / Vauxhall губят 0,4 процентни пункта от пазарния си дял, Peugeot губи 1,7 процентни пункта. Chevrolet, която също принадлежи към световия лидер General Motors, отчита ръст от 17% в новите регистрации.
Компанията-майка на Opel се съюзи с PSA Peugeot Citroen, за да оздрави европейския си бизнес. Заради спада в продажбите обаче и при двата производителя нараства натискът за намаляване на капацитетите, защото фабриките не са достатъчно натоварени. Opel например планира да закрие завода си в Бохум след 2016 г. По темата обаче все още текат преговори със синдикатите.