fallback

Zara блести въпреки кризата

Испанската компания Inditex е успяла да вдигне с 30% печалбата си през първото тримесечие

10:45 | 13.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата компания за продажби на дрехи в света – испанската Inditex, показва, че може да продава еднакво добре както на жадните за мода потребители от развиващите се страни в Азия, така и на притиснатите от кризата европейци. Това се вижда от силния отчет на дружеството за първото тримесечие на годината, пише Ройтерс.

Печалбата на Inditex за първото тримесечие на годината е отчела ръст от 30 на сто на годишна база до 432 млн. евро. Продажбите пък са възлезли на 3,4 млрд. евро.

Предварителните очаквания на анализаторите бяха за положителен резултат от 383,4 млн. евро и продажби за 3,3 млрд. евро.

От компанията, която притежава марката Zara, посочват, че изчистените от валутните колебания продажби са нараснали с 14 на сто между 1 февруари и 10 юни.

За добрите резултати значително е допринесла именно Zara, след като през септември стартираха онлайн продажби на марката в Китай.

Inditex оперира с над 5 500 магазина в повече от 80 държави по света. От началото на годината акциите на компанията са поскъпнали с близо 7 на сто, което рязко контрастира с представянето на основния борсов индекс в Испания IBEX 35, който е изгубил близо 25%.

Възходящото движение на акциите направи Inditex най-скъпата по пазарна капитализация компания в Испания, след като миналия месец тя измести от лидерското място мобилния оператор Telefonica.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:42 | 04.09.22 г.
fallback