Луксът от Германия дълго време беше преди всичко коли. Но и местните производители бавно наваксват по отношение стила на живот, добра кухня и мода, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt.
До 2020 г. приходите в индустрията на лукса може да се удвоят, казват експертите от Roland Berger. “Германските потребители преоткриха лукса в дългосрочен аспект и разходите през следващите години ще се увеличат значително", казва Филип Байл, консултант в Roland Berger.
Според изследване на анализаторската компания, което за първи път обхваща целия сектор на лукса в Германия, през 2011 г. браншът е реализирал приходи в размер на 49 млрд. евро, като 19 млрд. евро от тях се падат на вътрешното потребление на германски и чужди марки.
Германските компании, като Porsche, Hugo Boss, Faber Castell и Bechstein (производител на пиана и рояли), са изнесли стоки и услуги на стойност 30 млрд. евро. Като цяло браншът дава работа на 140 000 служители в индустрията и търговията. Хиляди други работни места зависят директно от бранша на лукса. „В някои подсегменти, като автомобили или моторни суперяхти, Германия е световен лидер. Тази репутация помага на марката „Made in Germany“, а с това и на всички области на германската индустрия“, казва Байл.
Но и новите данни доказват, че германският лукс бранш е сравнително малък спрямо водещите браншове на германската икономика, като автомбилопроизводството (351 млрд. евро приходи и 719 000 заети) и химическата индустрия (171 млрд. евро приходи и 415 000 заети).
Въпреки това секторът желае да бъде възприеман като количествена и качествена величина. Примери има в чужбина – в Швеция, Франция или Италия значението на лукс бранша с многобройните и котирани на борсата конгломерати, като LVMH, PPR или Richemont, и световноизвестни марки, като Prada, Gucci и Rolex, е огромно и признато. През миналия май по аналогия на браншовите съюзи в Италия (Altagamma), Франция (Comité Colbert), Англия (Walpole Committee) и Испания (Circulo Fortuno), и в Германия се появи подобно сдружение – Meisterkreis. В него влизат 50 национални и международни марки. Изпълнителен директор на сдружението е Клеменс Пфланц, консултант на свободна практика с дългогодишен управленчески опит в индустрията на лукса. В Европа пък петте съюза са се обединили в European Culture and Creative Alliance (ECCIA).