Италианската индустрия на лукса процъфтява и става мобилна. С последния проект на италианския браншови съюз Altagamma, скъпите и луксозни марки планират да приватизират един от най-старите молове в света и да го превърнат във витрина на "Made in Italy". Целта на начинанието е да се купи половината от намиращата се в Милано Galleria Vittorio Emanuele за около 400 млн. евро от града и да се преустрои по техен вкус и стил. Президентът на Altagamma Санто Версаче и генералният секретар Армандо Бранчини представиха преди дни в града съответния план, предава DPA.
Galleria Vittorio Emanuele е изградена през 19-и век, намира се до Миланската катедрала и е един от символите на града. Импозантен стъклен купол висок почти 50 метра краси сградата, в която на долния етаж има магазини, а на горния – офиси и апартаменти.
Сред наемателите тук са Prada, която се гордее с историческия си обект в сърцето на Галерията. Точно срещу нея за вниманието и портфейлите на купувачите се бори Louis Vuitton.
Но не всички имена, които красят сводести входове на Galleria, са на луксозни марки. През последните няколко години тук навлязоха McDonald's и няколко вериги за мобилни телефони и вратовръзки. Altagamma иска да промени това.
Обединението, в което влизат различни по бизнес направление компании, като дизайнерът Alessi, марката кафе Illy и модната компания Zegna, иска да прехвърли галерията в ново дружество за недвижими имоти, в което с 49% ще участва съществуващ 30 години затворен фонд, който да плати 400 млн. евро. Този фонд трябва да вложи до 200 млн. евро в реставриране и разширяване, за да може търговската площ да се увеличи от сегашните 20 000 до 50 000 кв. м.