Американският автомобилен концерн Ford се ядоса заради рекламен клип на конкурента си General Motors (GM), който бе излъчен по време на Super Bowl.
В излъчения по време на финала на сезона на американския футбол в неделя клип само шофьорите на пикапа на GM Chevrolet Silverado оцеляват след потопа, залял земята. Подобен късмет обаче нямат шофьорите на автомобили с марката Ford.
Клипът, който бе излъчен въпреки недоволството на Ford, привлече вниманието по време на финалите, които със 111,3 млн. зрители регистрираха най-високо равнище на гледаемост в историята на американската телевизия.
„Къде е Дейв?“, пита в клипа шофьор на Chevrolet, след като си е проправил път през опустошения град. „Дейв не караше най-трайния и надежден пикап. Дейв караше Ford“, отговаря друг оцелял шофьор на автомобил от гамата на GM.
От Ford са възмутени и обясняват, че колите от серията F на компанията от 35 години насам са най-продаваните пикапи в САЩ. Освен това Ford е продал и най-много пикапи, изминали повече от 250 000 километра, което доказвало надеждността на колата.
През тази година стойността на стандартен 30-секунден клип, който се излъчва по време на предаването по телевизията на Super Bowl, възлиза на 3,5 млн. долара, което е с 500 000 долара повече от цената преди година.