fallback

Десет нови български игрални филма излязоха през 2011 г.

Нашите филми са посетени от повече от 660 хил. зрители, докато предишната година аудиторията е била около 400 хил.

10:56 | 23.12.11 г. 3
Автор - снимка
Създател

Десет нови български игрални филма излязоха в кината у нас през 2011 г. Това не се е случвало от две десетилетия насам, твърди в интервю за БТА кинокритикът проф. Александър Янакиев.

Този успех е заложен преди две-три, а в някои случаи и преди повече години, когато е поставено началото на проектите. Готови са или са пред завършване поне още толкова  заглавия и ще има какво да се показва в кината и догодина, отбеляза критикът.

През тази година нашите филми са посетени от повече от 660 000 зрители, докато предишната бяха около 400 000. За двайсетина месеца от излизането на екран на "Мисия Лондон" на Димитър Митовски - който разби на пух и прах митовете, че съвременният зрител не иска да гледа нови български филми - за ново българско кино са продадени повече от един милион билета. Това е колосален успех, коментира Янакиев.

По думите му големият сбор през тази година се дължи основно на три дебюта - "Love.net" на Илиян Джевелеков - 206 520 зрители, "Операция "Шменти капели" на Иван Митов и Владислав Карамфилов - Влади Въргала - 162 398 зрители към момента и "TILT" на Виктор Чучков-син - 142 515 зрители.

"Произведенията не си приличат и използват различни похвати, за да привлекат публиката, или по-точно - публиките, защото имат и специфични почитатели, които не е задължително да харесват целия пакет. Това означава, че гражданите, които активно се интересуват от новото българско кино, не са 100-150 хиляди, а доста повече. Това ме прави щастлив, без да съм еднозначен поклонник и на трите произведения", казва Александър Янакиев.

Той посочи, че през последните години в нашето кино се извършват важни промени. Най-видимата част от айсберга е навлизането на ново поколение режисьори - без комплекси, с добри умения да разказват истории и в повечето случаи със сериозен опит в рекламата, клиповете и документалното кино.

"Мисия Лондон" миналата година разби на пух и прах грижливо повтаряните двайсетина години митове, че съвременният зрител не иска да гледа нови български филми, че няма достатъчно киносалони, че мейджърските разпространителски компании целенасочено не допускат родното кино до екран. Огромният зрителски успех на произведението даде мощен тласък и на други творби с качества да привлекат своята публика, коментира проф. Янакиев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:31 | 10.09.22 г.
fallback