Германският производител на луксозни автомобили BMW успява да преодолява предизвикателствата на икономическата криза и отчита силни резултати за третото тримесечие на годината, пише Wall Street Journal. Това се вижда от рекордните продажби и печалба на компанията.
Печалбата на BMW за трите месеца до края на септември е в размер на 1,08 млрд. евро, което се равнява на ръст от 24% спрямо реализирания за същия период на миналата година положителен резултат от 871 млн. евро.
При печалбата преди данъци и лихви – показател, който се следи изкъсо от анализаторите, ръстът е цели 44% на годишна база до 1,72 млрд. евро. Приходите на BMW пък се увеличават с 3,8 на сто до 16,5 млрд. долара.
„Постигнахме нови рекорди в приходите, реализирания обем и печалбата“, заявява изпълнителният директор на BMW Норберт Райтхофер.
Резултатите на немската компания са поредното доказателство, че секторът на луксозните стоки остава сравнително незасегнат от общите проблеми, свързани със свиващите се потребителски разходи и икономическа несигурност.
Според Райтхофер пазарът ще остане относително нестабилен поне до 2015 година, а за 2012 година той очаква забавяне на икономическия ръст, но не и рецесия.
Ръководството на BMW е уверено, че компанията, която е лидер в продажбите на луксозни автомобили, е добре позиционирана за бъдещ растеж. Основна предпоставка за това е обновената продуктова гама и най-вече промените при едни от най-продаваните коли – тези от 5-та серия.
Очакванията на BMW са през тази година да бъдат реализирани продажби на над 1,6 млн. автомобила, което ще бъде рекорд за компанията.