fallback

Продажбите на записи на Ейми Уайнхаус се увеличават след смъртта й

111 хил. дигитални тегления на записи на Ейми Уайнхаус са отбелязани през последната седмица - с 2000% повече в сравнение с предишната

19:01 | 27.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

Британската звезда почина в събота. Хиляди почитатели отдадоха почит пред дома й. Снимка: Ройтерс

Изкуството е странна стока. Твърде често хората на изкуството стават истински известни едва след смъртта си. Подобен случай е и смъртта на британската соул певица Ейми Уайнхаус в събота. Но този път стратегиите за продажби на някои концерни са доста безвкусни, пише технологичният блог Mashable.

Така например Apple реагира невероятно бързо на смъртта на звездата. Нейна снимка се появи часове по-късно на главната интернет страница на iTunes с надписа "Remembering Amy Winehouse". Албумът й "Back to Black", с който тя спечели Грами и който й осигури пътя към известността, е на първо място в класацията по продажби.

И Amazon се възползва от трагичното обстоятелство и публикува некролог на сайта си. Той обаче беше свързан с линк към страница в Amazon, на която са изброени всички песни на Ейми Уайнхаус. И, разбира се, могат да се закупят.

Върхът на тази маркетингова машина обаче беше Microsoft UK с прес съобщение, касаещо игровата конзола Xbox. Малко след смъртта на звездата в акаунта на компанията в Twitter се появи призив: „Спомнете си за Ейми, като свалите разбиващия й албум "Back to Black" в Zune". 

Малко по-късно, отново в Twitter, последва извинение, след като мнозина потребители изказват възмущението си.

Всичко това очевидно дава резултати - след смъртта на Уйанхаус продажбите на копия от албумите й в САЩ са се увеличили, предаде Ройтерс.

По данни на маркетинг компанията Nielsen Soundscan феновете на изпълнителката са купили 50 000 копия от дисковете й в седмицата, приключила на 24 юли. За сравнение - през останалите седмици на тази година са закупени общо 44 000 копия.

От хитовия албум "Back to Black", издаден през 2006 г., са продадени 37 000 копия. Увеличили са се и продажбите на дебютния й албум "Frank".

Часове след смъртта на Уайнхаус албумът "Back to Black" се изкачи до челното място в чартовете на iTunes в САЩ и Великобритания и се задържа там до понеделник.

В САЩ на първа позиция вече е Ерик Чърч, следван от Уайнхаус. Най-често теглената песен на британската соул певица е хитът й "Rehab".

Общо 111 000 дигитални тегления на записи на Ейми Уайнхаус са отбелязани през последната седмица - с 2000% повече в сравнение с предишната.

Списание Billboard счита, че на базата на солидните продажби Уайнхаус ще се върне в челото на класацията "Топ 200" за албуми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:13 | 14.09.22 г.
fallback