И предварителните очаквания бяха такива - футболното световно първенство за жени не подаде добър пас на германската икономика. Особено в сравнение с Мондиала за мъже, който се проведе също в Германия преди пет години, още в средата на юни специалистите заявиха, че не очакват стимулиране на икономиката. И сега, към края на първенството, това мнение се затвърждава, а ранното отпадане на германките от надпреварата е отслабило допълнително мотивацията на консуматорите, предава немската агенция Dapd.
"За съжаление се оправдаха очакванията, че женското първенство по футбол няма да насърчи гастрономията и туризма", казва Оливър Копел, икономически анализатор в близкия до работодателските организации Институт на германската икономика (IW). Специалистът счита, че икономическият ефект от Мондиала дори ще е по-нисък от първоначалните очаквания.
"Откакто германките отпаднаха, липсва атмосфера", коментира Копел. Мотивацията да се разходиш до стадиона, става още по-ниска, обяснява той. Но и от чужбина не се наблюдавал туристически щурм.
Преди пет години, за мъжкото световно първенство в Германия пристигнаха милиони фенове, които освен на Мондиала се посветиха и на екскурзии в страната. Във Федералната република тогава се изсипаха 1,4 млн. туристи и направиха оборот от 2,8 млрд. евро. Общо са били създадени 60 000 допълнителни работни места, заяви говорител на Германската индустриално-търговска камара.
По данни на Германския институт за икономически изследвания (DIW) икономическият ефект от спортните състезания се надценява. "Разбира се, трябва да се изчакат и статистическите изчисления. Но конюнктурни ефекти не може да се очакват", казва председателят на DIW Герт Вагнер.