Италианската компания за дрехи и модни аксесоари Prada обяви намерения да привлече до 2,6 млрд. долара от листването си на борсата в Хонконг. Това става ясно от поставения ценови диапазон за пласиране на акции, който е в границите 36,50 – 48 хонконгски долара за акция. Това се равнява на 4,69 – 6,17 щатски долара за акция, пише Bloomberg.
Информацията е предоставена от два източника, близки до планираното от италианската компания публично предлагане на акции.
Ако това е вярно, то Prada може да привлече двойно повече средства от Belle International Holdings, които направиха най-голямото листване на компания за потребителски стоки в Хонконг. Други компании, като Coach и Samsonite, също се насочват към хонконгската борса с цел капитализиране на нарастващото търсене на луксозни стоки в Китай.
Очакванията на анализаторите са през тази година Китай да остане най-бързо растящ пазар за луксозни стоки в Китай. Очаква се продажбите да нараснат с около 25 на сто до 11,5 млрд. долара до края на годината. Данни от изследване на консултантската компания Bain&Co пък показват, че до пет години Китай ще бъде най-големият пазар на луксозни стоки в света.
Планираният ценови диапазон, който все още не е обявен официално, дава съотношение цена на акция/очаквана печалба за 2011 година от 28. Група от шест аналога на компанията, сред които и Burberry Group, се търгуват при средна стойност на това съотношение от 21,1, показват данни на Goldman Sachs.
През миналата седмица от Prada обявиха прогнози за поне 46% ръст на печалбата на годишна база за първите шест месеца на годината. В основната си част това се дължи на отварянето на нови магазини в азиатския регион.