Играта на голф формира доверие и може да бъде успешен вариант за бизнес срещи, коментират мениджъри пред БТА.
Голфът е свързан със света на бизнеса по много начини, смята Уилям Дау, сертифициран инструктор по голф и директор "Обучение" в Голф клуб "Правец". Той и американският икономист и дългогодишен университетски преподавател Стивън Стромп ще ръководят паралелно обучение по голф и усъвършенстване уменията на мениджърите в ръководене на екипи.
Пред БТА двамата инструктори споделиха вижданията си за голфа и правенето на бизнес, както и допирните точки между двете области.
„Бизнесменът, който играе голф, контролира голяма част от пазара на голф изобщо“, коментира Уилям Дау. Подобни бизнесмени обикновено предлагат на свои клиенти да играят преди или след бизнес среща. Голф клубът е мястото, където играчите могат да се срещнат с клиенти и служители. Също така компаниите, които пътуват по курорти и определени дестинации за почивки, свързани с голф играта, покачват стандарта на конференциите, смята Дау.
„Играта на голф може да има истинска стойност от бизнес гледна точка, тъй като тя формира доверие“, коментира голф инструкторът. Когато играеш, премахваш психологическите си прегради, което понякога разкрива причините защо не би искал да правиш бизнес с даден човек, посочи Дау. Според него голфът е и прекрасен начин за един мениджър да заздрави отношенията в екипа си.
„Да играеш голф с някой, който е част от екипа или да се състезаваш с него, създава отношения, връзка“, сподели Дау. Недостатъците в характерите могат да бъдат успешно изгладени с една обиколка голф. Голф разходките подсказват темпото и атмосферата.
Практиката показва, че в повече от 85% от случаите, когато играта е част от бизнес среща, е била постигната по-спокойна и продуктивна обстановка, категоричен е Уилям Дау. А в 90% от случаите участниците в срещата, които са играли голф, са по-концентрирани и по-спокойни в работата си, отколкото тези, които са предпочели да останат само на бизнес срещата, добави той.
Бизнесмените се опознават на голф игрището, след което подобряват ефективността на общуването си и задълбочават отношенията си по време на бизнес срещата. Темите се обсъждат много по-гладко, което дава по-добър резултат при приключването на бизнес срещата, смята още голф инструкторът.
Според Стивън Стромп ситуацията на пазара изисква от мениджъра да бъде фокусиран и ловък, както и професионалния играч на голф. Така както играчът трябва да се справи с предизвикателството на сменящото се положение на дупките, вятъра, слънцето и дърветата на игрището, по същия начин мениджърът трябва да се адаптира към водещите промени и към екипите, които ръководи на фона на един вътрешнообусловен глобален пазар, коментира Стромп.
Етикетът изисква от играчите на голф и бизнесмените да спазват не само правилата на играта, но и да поемат отговорност към обществото, служителите и клиентите, посочи Стромп. Играчите са състезатели като всички атлети, но етичният код на професионалния голфър не би допуснал нечестна победа, нарушавайки правилата, дори никой да не забележи това, смята икономистът.