Германският моден гигант Hugo Boss AG потвърди бизнес прогнозата си за годината, след като силното търсене на луксозни стоки в Азия и САЩ е допринесло да бъде отчетен скок на продажбите и печалбата на компанията за първото тримесечие, предаде Ройтерс.
Базираната в Метцинген компания, която е собственост на частния британски фонд Permira, обяви, че продажбите й са нараснали с 21% на годишна база до 539 млн. евро за първите три месеца на годината. Брутната печалба е нараснала с 43% до 132 милиона евро. Чистата печалба на модната къща пък е скочила с 48% до 83,5 млн. евро.
Докато в Европа продажбите през първото тримесечие са се увеличили с 14%, то в САЩ те са скочили с 21%, а в азиатско-тихоокеанския регион - с цели 46%. Hugo Boss ще инвестира мащабно в нови обекти, съобщават от компанията. До края на 2011 г. техният брой трябва да се повиши от 70 сега на над 600.
Добрите резултати са обусловени от възстановяването на пазарите на луксозни стоки и висша мода в световен мащаб. Председателят на Борда на директорите Клаус-Дитрих Лаарс е повече от доволен: „Резултатите за първото тримесечие са потвърждение, че сме пренесли инерцията от 2010 година и в 2011-та“, е казал той при представянето на доклада.
За цялата година компанията очаква продажбите да отчетат растеж от най-малко 12%, а брутната печалба да се увеличи с 15%.