Жените направиха крачка напред в много от новинарските отдели по света, но все още са изправени пред редица бариери, особено при заемането на високи ръководни и репортерски позиции в медийните компании, сочи проучване, цитирано от АП.
Според данните 73% от високите постове в управлението на медиите са заемани от мъже спрямо 27% жени. Сред армията от репортери 36% са жени.
Макар да има увеличение от средата на 90-те години, на жените им предстои още дълъг път, за да постигнат равенство като работещи в новинарската индустрия по света, казва изпълнителният директор на фондацията International Women's Media Foundation Лиза Грос.
"В много региони по света самото представяне на жените в нюзрума като журналисти е проблем," добави тя.
Проучването, продължило две години, е поръчано от фондацията и бе представено на Вашингтонската конференция на жените топ мениджъри. То обхваща 500 компании - телевизии, радиа и вестници - в 59 страни.
Като цяло 64% от работещите в медиите са мъже, а 36% - дами. В някои страни жените са доста по-слабо представени в тази област. В Япония в новинарските компании съотношението е 6 към 1 в полза на мъжете.
Жените са почти изравнени с мъжете на позиции, свързани със събирането на новини, редактирането, писането и представянето на новините, като 41% от тези постове се заемат от жени.
В района, обединяващ Азия и Австралия, жените представляват едва 13% от висшия мениджмънт. В Южна Африка обаче около 80% от високите управленски позиции в медиите са заемани от жени.
В САЩ жените в новинарските компании представляват 41% от работната сила.
Според проучването обаче съществуват пречки жените да заемат ръководни постове в американските компании. Те са по-малко от една четвърт от висшия мениджмънт, а само една трета имат места в управителните съвети.