Износът на шампанско, което представлява 42% от продажбите на френски вина, е скочил с 19,5 на сто през 2010 година, слагайки край на две последователни години на спад, съобщи Междупрофесионалният комитет на шампанските вина, цитиран от АФП.
От общо 134,5 милиона бутилки, изнесени в чужбина през 2010 година, 35,5 милиона са влезли във Великобритания, която продължава да бъде най-големият външен пазар за шампанското вино, отчитайки увеличение с 16,3% спрямо 2009 година.
САЩ държат второ място с нарастване в размер на 34,9% и 16,9 милиона бутилки, следвани от Германия (21,6%) и Белгия (7,8%).
Единственото изключение от възходящата тенденция е Холандия, която бележи спад с 9,5% до общо 2,4 милиона купени бутилки шампанско.
Страните с нововъзникваща пазарна икономика извън ЕС, които при пика на кризата 2008 - 2009 година бяха свили потреблението, сега отчитат забележително увеличение.
Вносът в Русия се е увеличил с 87,6% до 1,07 милиона бутилки, а Бразилия има нарастване с 63,2%, превишавайки значително 600-те хиляди бутилки преди кризата, за да се доближи до символичния праг от 1 милион бутилки.
За първи път в историята на шампанското Китай прехвърля прага от 1 милион внесени бутилки с пенливото вино - увеличение с 89,9% спрямо 2009 година.
Френският пазар се стабилизира и отчита нарастване с 2,3% до 184 милиона продадени бутилки.
Общо обемът на продажбите на шампанско е достигнал 319,5 милиона бутилки при оборот от 4,10 милиарда евро. Рекордната година бе 2007-а с 338,7 милиона бутилки, припомня новинарската агенция.