fallback

IPO-то на Prada в Хонконг затвърждава азиатската й ориентация

Компанията се радва на голям интерес от страна на стремящите се към луксозните брандове новозабогатяващи китайци

14:52 | 07.02.11 г.

Prada SpA съобщи към края на миналия месец окончателните си планове за първично публично предлагане (IPO) в Хонконг, което се очаква да бъде добре прието от местните инвеститори. Италианската марка има високи нива на разпознаваемост на разрастващия се азиатски пазар. Растящият апетит на местните потребители към луксозните стоки също е факт. Въпреки очаквания успех обаче изкушението от едновременно листване и на пазара в Милано трябва да бъде избегнато и отложено във времето, пише The Wall Street Journal.

Компанията е правила няколко опита за подобна стъпка на чуждестранния пазар, но досега все без особен успех заради неблагоприятни обстоятелства на финансовите пазари.

Компанията, която се управлява от главния изпълнителен директор Патрицио Бертели и съпругата му Миуча Прада и чието портфолио включва марките MiuMiu и Church's, ще бъде втората компания от Западна Европа, която ще се листне в Хонконг след френския производител и търговец на козметика L'Occitane International.

Говорители на компанията все още не са обявили дали ще се целят в листване само на хонконгската борса, подобно на онова, което направиха L'Occitane International през май 2010 година. Включването обаче на Intesa Sanpaolo и UniCredit, две банки без опит на капиталовите пазари в Азия, заедно с CLSA, азиатското брокерско поделение на френската корпоративна и инвестиционна банка Calyon, която е сдружение между Credit Agrocole и Credit Lyonnais, както и участието на Goldman Sachs, може да означава, че значителна част от акциите ще бъдат предложени на италиански инвеститори като част от едновременното котиране на ценните книжа в Европа.

Ако случаят наистина се окаже такъв, това без съмнение ще се отрази в значителен приток на голяма част от акциите след търгуването им обратно към родния за първичното публично предлагане пазар, което в случая е Хонконг. Също така, ако се предположи, че ще има и силно изразено търсене по време на публичното предлагане на дяловете на компанията, съгласно регулаторните правила за пазара в Хонконг, за пазара в Европа ще бъдат оставени малко количество дялове, което ще направи листването в Италия нито полезно за компанията, нито желателно.

Както е и случаят с L'Occitane, значителна част от приходите на Prada идва от азиатско-тихоокеанския регион, в това число и от Япония. Близо 38,3% от консолидираните нетни продажби на компанията за 2009 година (и повече от 47% от продажбите на бранда MiuMiu) са направени именно в този регион. Това е мястото, където са разположени повече от половината от търговските площи на групата, 15 от които са магазини, директно отворени от компанията, а не франчайзи. Това означава ясно едно – че марката е с ясна ориентация на изток, към азиатския пазар. А нарастването на покупателната способност и интересът от страна на китайските потребители, както и нарастването на броя на средната класа, са добър признак за това, че бизнесът на италианската модна къща има големи шансове за успех там и доста правилно се е насочил към пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:11 | 10.09.22 г.
fallback