fallback

Мъжът зад Опра

Кой е човекът, който успя да убеди известната водеща да създаде свой собствен проект и да остане на екрана?

17:43 | 05.01.11 г.

Дейвид Заслав е дългогодишен телевизионен експерт, но предизвикателството, което пое с пукането в ефир на канала Oprah Winfrey Network, ще определи дали е настина добър в професията си.

Каналът, известен още като OWN, стартира на 1 януари тази година. Основни теми на предаванията, които ще се въртят по него, са лайфстайл, здраве и как да си помогнем сами, ако имаме някакви проблеми. Самият канал ще бъде един истински тест за това доколко името на Опра Уинфри, което приковаваше милиони зрители пред екрана, може да накара хората да поръчат от кабелния си оператор добавянето на канала, за да следят работата на чернокожата медийна икона.

Водещи на предаванията, които ще вървят по канала, ще бъдат също известни имена като Сара Фъргюсън, Роузи О'Донъл и Шаная Туейн.

Проектът е амбициозен и рискован. И ако репутацията на Уинфри е поставена на карта, то какво остава за името на Дейвид Заслав – 50-годишният изпълнителен директор на Discovery Communications. Именно Заслав е човекът, който излезе с идеята за канала, преследваше дълго телевизионната водеща, за да я убеди в успеха му и да изчистят концепцията. Той е и човекът, който е подписал чек в размер на 200 млн долара - инвестицията на Discovery в проекта.

Заслав е изпълнителен директор на медийната компания от 4 години. Оттогава под негово ръководство са 13-те канала на Discovery Communications, сред които Discovery Channel, Animal Planet и TLC.

Как се възприема авантюризмът на Дейвид Заслав обаче от страна на акционерите в компанията? Засега, пише списание Forbes, хората не гледат на OWN като на „благословия“.

Независимо от многобройните фенове на водещата, няколко поредни разочароващи цифри в рейтингите като нищо могат да повлияят на акциите на компанията, смята Дъг Кройц, анализатор от Cowen & Co. „Човек само трябва да погледне историята на Марта Стюарт и опитите й да премести бранда си в Hallmark Channel, за да осъзнае колко е трудно да прехвърлиш популярността на една звезда от един в друг бранш“, допълва той.

Пътят на Заслав в телевизията започва в средата на 80-те, когато той напуска работата си на адвокат в кантора, за да се присъедини към екипа от прависти на Discovery. В продължение на шест месеца той придружава основателя на компанията Джон Хендрикс, който обикаля страната, опитвайки се да убеди кабелните оператори да включат малкия тогава телевизионен документален канал Discovery.

След като обиколката приключва, Заслав вече е заслепен от телевизията и полека лека забравя за страстта си към правото. Той пише прочувствено писмо на тогавашния главен изпълнителен директор на NBC Робърт Райт, след като прочита, че Райт иска да диверсифицира бизнеса си с кабелна телевизия. Нает е и пред следващите 18 години участва в създаването на няколко канала, в това число CNBC и MSNBC.

Благодарение на Дейвид Заслав Discovery навлиза силно на международния пазар в близо 180 страни по света. Най-голямото му предизвикателство обаче е OWN. Проектът е с дялово участие, в което 50% от капитала е на Опра Уинфри, а останалите средства са на Discovery.

До идеята Заслав стигнал, докато прелиствал списанието на Опра, което съпругата му редовно четяла. Той се сетил, че компанията му има канал – Discovery Health, който не е особено популярен, а зрителите му лесно биха се пренасочили към нов проект.

„Новият канал е риск. Но е премерен. Аз лично не бих залагал срещу това начинание“, казва бившият мениджър на Заслав Робърт Райт.

OWN има сравнително по-големи шансове за успех в сравнение с предшественика си Discovery Health. Засега в канала на Опра Уинфри са налети 200 млн. долара за реклами от компании като General Motors, Kohl's и Procter & Gamble. За сравнение постиженията на здравния канал са били 50-60 млн. долара годишно за реклами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:43 | 10.09.22 г.
fallback