fallback

Андрю Кослет: Китай е огромна възможност за развитие

Управителят на най-голямата компания за хотелски бизнес в света вижда особени перспективи в източния пазар

15:28 | 20.10.10 г.

Андрю Кослет се гордее с успехите си в хотелския бизнес по време на криза. Снимка: IHG

Андрю Кослет е главен изпълнителен директор на InterContinental Hotels Group (IHG), най-голямата компания в сектора на хотелиерските услуги, управляваща над 4 100 хотела в 100 страни и притежаваща редица марки като Holiday Inn, Crowne Plaza и InterContinental.

Кослет е на 55 години, роден в Манчестър и е магистър по европейски науки от университета в града. Развитието му започва през 1979 година в компанията Walls, където продава сладолед. Преди да се присъедини към екипа на IHG през 2005 година, той прекарва близо 25 години в Cadbury Schweppes и Unilever, припомня CNBC.

Как влязохте в хотелския бизнес?

- Бях нает на позицията си през 2003 година благодарение на предишния си опит и работата си с известни брандове и работата си на международно ниво. Преди това работех за Cadbury, а между двата бизнеса има много общо. От шоколадите до хотелските стаи – общото е да създадеш марка, която хората да харесат, както и продукт, който е най-добър в категорията си.

Коя е най-голямата победа в кариерата ви?

- Осъществяването на най-голямото ребрандиране в сектора на хотелиерската индустрия – това на weригата Holiday Inn, което бе на стойност 1 млрд. долара и бе осъществено въпреки, че икономическите условия са най-тежки в съвременната история.

Коя е най-добрата инвестиция, която сте правили до сега?

- Времето и енергията, отдадени за развитие на хората. Планираме създаването на повече от 160 хил. работни места по света през следващите няколко години. За целта, съвсем естествено, стремежът ни ще е насочен към привличането на таланти към бизнеса и развитието на нашите хора, което е и един от най-високите ни приоритети.

Какви уроци научихте по време на Азиатската финансова криза, които може да приложите и днес?

- Това, че уменията за ръководене са важни както в добри, така и в лоши времена, но са особено наложителни в периоди на криза.

Да си актуален и да успееш да дадеш на клиента и подчинените ти това, което си им обещал, звучи лесна работа. От значение е обаче не какви обещания правиш, а дали ги спазваш.

Виждате ли в Китай заплаха или по-скоро катализатор за нарастване на бизнеса ви?

- Китай е огромна възможност. Това е вторият най-голям пазар за нас след САЩ. Китай ще се превърне в туристическа дестинация номер едно в следващите 10-15 години, като страната ще генерира над 180 милиона нощувки в хотелските и почивни комплекси. Сега компанията ни предлага 220 милиона стаи на година из цялото земно кълбо.

Само след едно десетилетие Китай, като самостоятелен пазар, ще изгражда мажоритарния дял от продажбите – и това определено е голяма възможност за развитие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:23 | 19.08.22 г.
fallback