fallback

Coca-Cola успя да надмине прогнозите след бум на покупките

За първи път покупките на безалкохолни напитки са надхвърлили нивата отпреди пандемията

18:09 | 10.02.22 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на безалкохолни напитки Coca-Cola отчете тримесечни приходи и печалба, които надминаха очакванията на анализаторите, след като потребителите са купували повече от продуктите на компанията, докато са прекарвали повече време извън домовете си. С това резултатите на компанията за първи път надминаха нивата отпреди пандемията, пише CNBC.

Но гигантът даде по-слаба от очакваното прогноза, защото очаква, че по-високата инфлация ще продължи да натежава над печалбата през 2022 г. Конкурентът PepsiCo даде подобно предупреждение пред инвеститорите, свързано с нарастващите разходи за пакетиране и транспорт.

Цената на акциите на Coca-Cola нарасна с над 1% преди началото на борсовия ден.

Гигантът отчете 2,41 млрд. долара нетна печалба за четвъртото тримесечие, или 56 цента на акция, спрямо 1,46 млрд. долара, или 34 цента на акция, година по-рано.

Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила по 45 цента на акция, над средната прогноза на анализаторите за 41 цента на акция по данни на Refinitiv.

Нетните приходи са се увеличили с 10 на сто до 9,46 млрд. долара, над очакванията за 8,96 млрд. долара. Органичните приходи, които не включват влиянието на сливанията или продажбите на активи, са нараснали с 9% през периода.

Сегментът с газирани безалкохолни напитки е записал 8% ръст на продадените обеми. Coca-Cola Zero Sugar пък има двуцифрен растеж.

Обемът на продадените сокове, млечни и растителни напитки се е увеличил с 11%. Сегментът включва Simply, който е вторият по големина бранд на компанията по приходи. Същевременно гигантът работи с Molson Coors по пускането на Simply Spiked Lemonade това лято.

Подразделението за хидратиращи, спортни напитки, кафе и чай се радва на 12% ръст на продадените обеми през тримесечието.

През последния отчетен период Coca-Cola придоби пълен контрол над Bodyarmor след сделка за 5,6 млрд. долара, което помогна на компанията да увеличи дела си на пазара на спортни напитки.

За 2022 г. фирмата очаква сравнимата ѝ печалба на акция да нарасне с 5 до 6%, докато анализаторите от Wall Street очакват 6,1% ръст. Компанията смята, че по-високите разходи за суровини ще засегнат печалбата със среден едноцифрен процент. Освен това Coca-Cola прогнозира, че органичните ѝ приходи ще нараснат със 7 до 8 процента за цялата година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:51 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още