De Beers - световен лидер в добиването и търговията с диаманти - проявява почти безпрецедентната гъвкавост, за да облекчи нарастващата криза в бранша. Компанията дава възможност на своите купувачи да отхвърлят част от предложените им камъни по време на огранизираните продажби на диаманти, които се провеждат 10 пъти в годината, съобщават от Blommberg.
De Beers са продали диаманти на стойност едва 295 милиона долара този месец или с 39% по-малко от година по-рано. Много клиенти са отказали да купуват на фона на опасенията, че не могат да спечелят пари от необработените диаманти.
De Beers е известна със строгия си контрол върху пазара на диаманти. Компанията продава скъпоценни камъни десет пъти в годината в столицата на Ботсвана, Габороне, на подбрана група клиенти. Очаква се купувачите да конкретизират броя и вида на диамантите, които ще закупят, в зависимост от договорените с De Beers условия.
Тази година купувачите все повече се разочароват от цената на нешлифованите диаманти, продавани от De Beers, докато цените на полираните скъпоценни камъни се понижават.
Проблемите в индустрията са съсредоточени около свръхпредлагането на шлифовани диаманти, което води до много по-голям спад на цените, отколкото при необработените камъни. В същото време по-строгото банково финансиране и валутните колебания причиняват трудности на компаниите, които търгуват, обработват и полират диаманти.
De Beers отговаря на тези затруднения, като позволи на купувачите да отказват част от предложените им камъни, както и да продават обратно някои диаманти на компанията при благоприятни условия, споделят хора, запознати със ситуацията.
„С наближаването на празника Дивали, когато по традиция е един по-спокоен период за диамантената индустрия, ние отново предлагаме на клиентите си гъвкавост по време на този цикъл на продажби“, заяви в четвъртък главният изпълнителен директор на De Beers Брус Клевър.
Дивали е най-големият индийски и индуистки празник, равносилен на християнската Коледа, и се отбелязва на 27 октомври.