fallback

De Beers отчитат 39% спад в продажбата на диаманти за годината

De Beers - световен лидер в добиването и търговията с диаманти - проявява почти безпрецедентната гъвкавост, за да облекчи нарастващата криза в бранша

16:01 | 03.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

De Beers - световен лидер в добиването и търговията с диаманти - проявява почти безпрецедентната гъвкавост, за да облекчи нарастващата криза в бранша. Компанията дава възможност на своите купувачи да отхвърлят част от предложените им камъни по време на огранизираните продажби на диаманти, които се провеждат 10 пъти в годината, съобщават от Blommberg.

De Beers са продали диаманти на стойност едва 295 милиона долара този месец или с 39% по-малко от година по-рано. Много клиенти са отказали да купуват на фона на опасенията, че не могат да спечелят пари от необработените диаманти. 

De Beers е известна със строгия си контрол върху пазара на диаманти. Компанията продава скъпоценни камъни десет пъти в годината в столицата на Ботсвана, Габороне, на подбрана група клиенти. Очаква се купувачите да конкретизират броя и вида на диамантите, които ще закупят, в зависимост от договорените с De Beers условия.

Тази година купувачите все повече се разочароват от цената на нешлифованите диаманти, продавани от De Beers, докато цените на полираните скъпоценни камъни се понижават. 

Проблемите в индустрията са съсредоточени около свръхпредлагането на шлифовани диаманти, което води до много по-голям спад на цените, отколкото при необработените камъни. В същото време по-строгото банково финансиране и валутните колебания причиняват трудности на компаниите, които търгуват, обработват и полират диаманти.

De Beers отговаря на тези затруднения, като позволи на купувачите да отказват част от предложените им камъни, както и да продават обратно някои диаманти на компанията при благоприятни условия, споделят хора, запознати със ситуацията.

„С наближаването на празника Дивали, когато по традиция е един по-спокоен период за диамантената индустрия, ние отново предлагаме на клиентите си гъвкавост по време на този цикъл на продажби“, заяви в четвъртък главният изпълнителен директор на De Beers Брус Клевър.

Дивали е най-големият индийски и индуистки празник, равносилен на християнската Коледа, и се отбелязва на 27 октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:10 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още