fallback

Луксозните марки записаха победа срещу онлайн търговците

Дистрибутори вече няма да могат да продават луксозни продукти на платформи като Amazon и eBay

16:01 | 06.12.17 г.
Автор - снимка
Редактор

Луксозните марки записаха победа в сряда в опита да спрат търговците на дребно, продаващи продуктите им на онлайн платформи като Amazon и eBay, след като Съдът на Европейския съюз в Люксембург подкрепи правото им да защитят своя имидж, предава Ройтерс.

Въпросът е важен за Европа, чиито компании съставляват 70% от продажбите на луксозни стоки в световен мащаб. Собствениците на луксозни марки отдавна водят битка срещу това.

Онлайн платформи като Amazon и eBay, на свой ред, казват, че ограничението на онлайн продажби е антиконкурентно и накърнява дребния бизнес.

Страни по делото бяха американският производител на козметични продукти Coty и германският търговец на дребно Parfumerie Akzente, който продава продуктите на Coty на сайтове, включително и в Amazon, въпреки несъгласието на компанията.

Германският съд е поискал тълкуване дали забраната за онлайн продажби на трети страни ограничава конкуренцията.

„Доставчик на луксозни стоки може да забрани на оторизираните дистрибутори да продават тези стоки на интернет платформа на трета страна като Amazon“, констатира Съдът на Европейския съюз. 

Coty, чиито марки включват Marc Jacobs, Calvin Klein и Chloe, приветства решението, което има правна тежест в целия 28-членен блок.

„След години на несигурност това означава, че луксозните марки могат да определят начина си на присъствие на цифровите платформи. Това е ясно решение за защитата на имиджа на луксозните марки, защитата на работата на нашите екипи и защитата на правата и информацията на потребителите“, коментираха от Coty.

Parfumerie Akzente заяви, че отговаря на условията за онлайн продажби, определени от луксозни брандове.

"Оторизираните търговци като нас могат да продават маркови продукти на трети страни, при условие че отговаряме на условията, които са необходими и разумни за запазване на луксозния имидж на продукта", заяви в изявление главният изпълнителен директор на германския търговец на дребно Кай Ренчен.

Amazon отказа да коментира.

След силно лобиране от страна на LVMH, Richemont и други компании за луксозни стоки, европейските антитръстови регулатори установиха правила през 2010 г., позволяващи на собствениците на марки с по-малко от 30% пазарен дял да блокират онлайн търговията на своите продукти.

Въпросът раздвоява страните от ЕС, като Германия по-настойчиво насърчава електронната търговия, твърдейки, че онлайн платформите са от решаващо значение за малките и средните предприятия, и потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:23 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още