Азиатската коктейлна сцена е преживява пълна „еволюция“ според ръководителя на една от големите вериги барове в Сингапур, пише CNBC.
Насен Ксавие Тягариян, главен изпълнителен директор на Harry’s International, коментира, че новото поколение от малки барове, предлага уникални идеи и измисляни от тях напитки, които са раздвижили пазара през последните 5 до 10 години.
Harry’s International притежава 19 бара в страната, като оперира също в Индия и Мианмар.
Миналата година алкохолната индустрия в Азиатско-тихоокеанския регион достигна 234 млрд. долара, което е повече от 200-те млрд. долара година по-рано, сочат данни на Euromonitor International. Все повече барове от този регион печелят популярност по света. През 2016 г. девет бара от тях влязоха в списъка „50-те най-добри бара в света“ на Drinks International.
На фона на този растеж, потребителите все повече търсят барове, които предлагат повече от просто студени напитки – те търсят специално преживяване.
Двама души виждат възможност в това и създават „Singapore Cocktail Festival”, който ще предложи на посетителите на барове специални класове по приготвяне на коктейли, тематични коктейлни стаи и бар турове.
Тазгодишният шестдневен фестивал започна на 16 март и включва добре познати бармани от цял свят. Като предоставя обмяна на опит и умения, събитието има за цел да позиционира Сингапур като водещ град за коктейли в Азия.
Шон Чон, гост барман от Малайзия, който ще се включи във фестивала, смята, че възможности за развитие на коктейлната култура има и в Банкок, Джакарта и Бали, както и на развиващи се пазари като Мианмар и Камбоджа, където този бизнес бързо набира сили.