fallback

Интимен лукс в нови измерения

Произовдители на бельо съблазняват клиенти от Близкия Изток с ултралуксозна линия със златни нишки

09:21 | 08.08.13 г.

На огромния пазар на бельо навлезе нова ултралуксозна линия, съдържаща нишки от 24-каратово злато, съобщава CNBC.

Главният изпълнителен директор на компанията-производител - Rococo Dessous, Саша Хертли разбира, че на пазара има подобна ниша, докато работи като консултант в Катар. След разговори с частни клиенти Хертли осъзнава, че любовта на богаташите към всичко златно е незадоволена по отношение на ... интимното им облекло.

След като се мести в САЩ и се записва в Бизнес колежа в Колумбия, Хертли се свързва с бившия дизайнер на Victoria's Secret Бриана Лий и пуска първата модна колекция, в която са използвани златни нишки от Швейцария.

"Материалът е изненадващо мек и траен", обяснява Лий. "Повечето платове със злато до момента бяха с покритие, но нашият е уникален, защото металът е втъкан в нишката. Това създава усещане за един мек плат", допълва тя.

Всяко едно от изделията на компанията съдържа между 10 и 20 грама злато. Подобно охолство не е евтино. Цените на комплектите започват от 1 500 долара и достигат около 6 000 долара, в зависимост от декорацията.

Хертли избира златото пред останалите ценни метали поради символизма, който то има на пазарите, към които се е насочила компанията му – страните от Близкия Изток и Русия.

Колекциите на компанията се продават най-вече по ревюта и временни магазини, включително в два бутика в Монако и един в Южна Франция. Сватбената колекция бе представена миналия уикенд на ревю по време на модната седмица на бельото в Ню Йорк.

В момента компанията води преговори с няколко вериги за разпространение на линията, включително с Harrods и Selfridges в Европа, Bergdorf Goodman в САЩ и Saks Fifth Avenue, Macy's Bloomingdale's и Harvey Nichols в Близкия изток. Обмисля се и вариант да се създаде по-евтина колекция за любителите на лукса с по-плитки джобове.

"Знаем, че особено веригите биха оценили подобна линия", казва Хертли. "Засега обаче все още не знаем как да го направим по възможно най-добрия начин. Може би просто можем да намалим количеството злато или пък да измислим изцяло нов продукт, като например аксесоар", допълва той.

Златото в момента се търгува на нива от около 1 300 долара за унция, но през последните две години цената му достига и нива от 1 900 долара. "Движения от плюс или минус 20-30% не биха ни накарали да променим цените", казва Хертли. "Ако обаче златото поскъпне с 50%, вероятно ще трябва да ги увеличим с около 10-15%".

Пускането на линията златно бельо идва след година на бум при търговията с луксозни стоки. През 2012 г. продажбите са се покачили с 10% до 281,30 млрд. долара, отчитайки трета поредна година на двуцифрен растеж, сочат данни на консултантската компания Bain & Co.

Отделни данни на NPD Group показват, че пазарът на бельо също расте. Продажбите в този сегмент са се увеличили с 2,3% през 12-те месеца, завършили през май, до 10,81 млрд. долара на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:09 | 28.08.22 г.
fallback
Още от Style виж още