fallback

36% от по-заможните българи планират да закупят автомобил до 2 години

82% от потенциалните купувачи на автомобили ползват интернет всеки ден

14:45 | 26.01.12 г.
Автор - снимка
Създател

Всеки трети по-заможен българин планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години. Това показва проучване на “Мото-Пфое”, вносител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover, проведено от агенция “Прагматика” чрез национално допитване до 1 000 души с доход два пъти или повече над средния за страната на възраст от 20 до 60 години.

Спрямо последното проучване, проведено през 2008 г., данните са на почти същото равнище, коментира Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването.

„От този дял 24% посочват, че най-вероятно ще изберат нов автомобил, спрямо 35% през 2008 г. Още 18% обаче планират да купят малко употребяван автомобил – до 3 години. 30% пък от планиращите да купят кола възнамеряват автомобилът да е на възраст между 3 и 5 години. Така се оказва, че над 40% от планиращите да купят кола, ще изберат нов автомобил или малко употребяван.

Анализът показва още, че жените продължават да налагат мнението си, когато семейството планира за закупи автомобил. Сред факторите, които в най-голяма степен влияят при избора на автомобил, са икономичността му, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила. От по-малко значение са имиджът на марката, дизайнът и гаранционните и лизингови условия.

Профилът на евентуалния клиент показва още, че 81,8% от потенциалните купувачи на автомобили в следващите 2 години ползват интернет всеки ден, а 86,1% гледат телевизия всеки ден. Освен това 95% от участниците в проучването са заявили, че в момента имат автомобил, като за 96% от тях автомобилът е личен, а за 4% - служебен. 9% пък имат два автомобила.

Анкетата показва и любопитни данни за това кои са най-популярните марки автомобили, сред представителите на средната класа. Най-много от анкетираните притежават Opel (12,3%), Volkswagen (11,7%) и Renault (11,3%). 

На база на тези резултати “Мото-Пфое” очаква по-добра година от 2011 г., обяви Димо Николов, управител на компанията. През 2011 г. дружеството е продало 1851 нови автомобила Ford (1717 през 2010 г., ръст от 8%), 206 Volvo (170 през 2010 г., ръст от 21%), 19 Jaguar (9 през 2010 г.) и 140 броя Land Rover (68 през 2010 г.). Fiesta е най-продаваният автомобил в България за миналата година и лидер в сегмента си с 800 продадени броя.

По данни на КАТ за новорегистрирани автомобили лидер е Volkswagen с 1860 новорегистрирани коли, плътно следван от Ford с 1851 нови автомобила. Според Костадинов се очаква в скоро време именно КАТ да започне да предоставя детайлирана статистика за пазара и дяловете на марките, след като през октомври браншовият съюз  „Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България” (ААП) престана да предоставя статистически данни заради „изкривяване на пазара“. Неофициално тогава стана ясно, че някои от големите вносители декларират реекспорт като директни продажби.

„Реекспорт винаги е имало – по различни причини, например по-изгодни валутни курсове в дадена страна. Той служи понякога и за разчистване на складовете и реализиране на макар и малки печалби. По различни данни около 5% от продажбите на коли в Европа са реекспорт. Но той не трябва да се таксува като продажба в страната“, допълва Костадинов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:57 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Style виж още