Производителят на пилешко месо „Градус“ АД отчита 66,3% ръст на печалбата след данъци към края на последното тримесечие на 2021 г. в сравнение със същия период на предходната година заради силен ръст на приходите.
Това показва отчетът на дружеството, публикуван чрез сайта x3news.com.
Дружеството посочва, че приходите от продажби се увеличават с 12% към края на последното тримесечие на 2021 г. в сравнение със същия период на 2020 г. до 156,921 млн. лева от 139,914 млн. лева.
Приходите от продажби на продукция за отчетния период се увеличават с 22,025 млн. лева, или с 19%, в сравнение с реализираните през същия период на 2020 г., до 137,913 млн. лева. Приходите от продажби на стоки намаляват с 5,23 млн. лева, или с 22,5%, повече на годишна база до 17,99 млн. лева, а на услуги – нарастват с 212 хил. лева, или с 26,3%, до малко над 1 млн. лева.
Основният дял от продажбите на „Градус“ продължава да идва от вътрешния пазар, като се увеличава на годишна база до почти 97 млн. лева. Увеличават се и продажбите в трети страни до 38,112 млн. лева от 21,51 млн. лева, докато в Европа намаляват до 21,861 млн. лева от 25,1 млн. лева.
Общо 45% от продажбите за последното тримесечие на 2021 г., или 71,37 млн. лева, са от месо и месни продукти, което представлява ръст от 8% на годишна база. Продажбите на разплодни яйца нарастват с 35% до 65,185 млн. лева, докато на зърна и компоненти се свиват с 21% до 19,3 млн. лева.
Разходите на „Градус“ за дейността към края на 2021 г. възлизат на 172,6 млн. лева, като нарастват с 105 на годишна база. Най-силен ръст – 20%, отбелязват разходите за суровини и материали, които възлизат на 92,722 млн. лева към края на 2021 г. при 77,3 млн. лева година по-рано.
Печалбата след данъци на дружеството възлиза на 17,6 млн. лева в края на последната четвърт на 2021 г. при 10,53 млн. лева година по-рано.