"Приморско клуб“ ЕАД приключва 2021 г. с продажби на услуги и стоки за 6,06 млн. лв., което е само с 9% под предпандемичните продажби през 2018 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg. Комплексът се рекламира под търговската марка "Forest Beach".
За сравнение, „Албена“ АД е с 47 по-малки приходи от продажби на услуги и стоки през 2021 г. (49,3 млн. лв.) спрямо 2018 г. (94 млн. лв.).
Общото между двете е, че са от една и съща група, защото „Албена“ АД е собственик на „Приморско клуб“ ЕАД. Разликата е, че бившето ММЦ Приморско е доста по на юг, където сезонът е по-дълъг, освен това „Приморско клуб“ залага на бунгала, а не на хотели. Също така ММЦ е с около 10 пъти по-малки приходи от „Албена“.
Твърде голямата разлика във възстановяването на приходите говори, че хората търсят по изолирана почивка (в бунгала вместо в хотел) и че югът си е юг. Освен това магистрала Тракия и обходът на Бургас осигуряват бърза връзка на София (около 4 часа), Пловдив, Стара Загора, Сливен и Ямбол с Приморско, но не с к.к. Албена (около 6 часа от София).
Разходите за възнаграждения в „Приморско клуб“ ЕАД през 2021 г. са за 1,62 млн. лв., което е повече от 1,56 млн. лв. през 2018 г. При „Албена“ АД са с 46% по-малки. Печалбата преди данъци при „Приморско клуб“ АД за 2021 г. е 173 хил. лв. и е благодарение на субсидиите от държавата за 580 хил. лв. Подобна е ситуацията и при „Албена“ АД.
Показатели за "Приморско клуб" АД в млн. лв. | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
Печалба преди данъци | 173 | -1,215 | -195 | 805 |
изменение спрямо 2018 | -79% | |||
Приходи от стоки и услуги | 6,059 | 3,993 | 7,050 | 6,649 |
изменение спрямо 2018 | -9% | |||
Приходи от финансирания | 580 | 402 | 0 | 0 |
Разходи за възнаграждения | 1,618 | 1,233 | 1,736 | 1,562 |
изменение спрямо 2018 | 4% |
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании: