При първичното публично предлагане на акции (IPO) на „Дронамикс Кепитъл“ заявките ще бъдат разпределени пропорционално. Това заяви Ангел Рабаджийски, изпълнителен директор на „Карол“, на представянето на дружеството пред инвеститорите.
Предлагането ще бъде на 2 декември 2021 г. на пазара за растеж BEAM на Българската фондова борса (БФБ).
„При специализирания аукцион на BEAM пазара всички заявки за цената от 1,10 лв. ще бъдат класирани пропорционално. Ако търсенето надхвърли два пъти предлагането, всеки инвеститор ще получи 50% от това, което е заявил. За класирането няма да има значение в колко часа са подадени заявките“, коментира Ангел Арабаджийски.
Свилен Рангелов - основателят на компанията, която ще оперира безпилотни самолети за доставки на товари, коментира, че „листването на BEAM пазара е възможност да демократизираме достъпа до високотехнологични компании“. Той заяви, че благодарение на новите технологии, напредъка при материалите, изчислителната мощ и сензорите има възможност самолетите да бъдат по-евтини спрямо конкуренцията, а компанията му ще я изпревари с три години при сертифицирането.
Дружеството няма да продава дронове, а ще оперира полети. Иновацията се базира на стандартизирани лоукост дронпорт, дрон и автоматизирана система.
Самолетът е със специален дизайн за къса писта, като на всеки център, от който ще се оперира, ще има местен наземен екип. Първоначално ще оперират от летища, но целта е да включат пристанища, логистични центрове, индустриални зони.
Според създателите на самолета той има „най-малкия разход на гориво и може да носи товара на една баничарка от 350 кг на 2500 км или цяла Европа, като харчи между 6 и 7 литра на 100 км“.
Свилен Рангелов допълни, че въздушните превози са едва 1% от световната търговия. Компанията вече сключва партньорства с летища – към момента 40 в Европа и още 20 в цял свят и това ще са първите точки за обслужване на клиенти.
Самолетите „Черният лебед“ ползват сертифициран бензинов двигател, който тепърва ще бъде сертифициран на биоетанол. Компанията планира да има сертификация за машините от 2022 г. Самолетът ще бъде показан публично през декември.
Очакват първите им клиенти да са от електронната търговия, фармацевтиката и логистични компании, както и спешни доставки на резервни части за минната, автомобилната и авиационната индустрия. Плановете засега са подкрепени от 40 инвеститори от цял свят, включително предприемачи от технологиите и логистиката.
Свилен Рангелов посочи като цели да направят първата специализирана карго авиолиния, да започнат да генерират приходи и да сключат договор за масово производство с голям стратегически партньор.
Другият основател на компанията Константин Рангелов коментира, че са избрали витлов двигател за самолета, защото е доста по-лесен за сервизиране и по-лесен за обслужване от реактивен. Засега по думите му услугата ще се оскъпи на батерии, но когато в бъдеще се появят адекватни начини за складиране на електроенергия, системата може да бъде сменена.
Припомняме, че дружеството обяви миналата седмица, че ще дебютира на борсата. "Дронамикс Кепитъл" ЕАД е специално създадено дружество с цел да се предостави достъп на инвеститорите до технологичния стартъп „Дронамикс Глобал“, който разработва безпилотни самолети за доставка на товари.
Компанията ще предложи до 5 334 081 броя привилегировани, безналични, поименни, Клас Б акции, всяка с номинална стойност от 1 лев и емисионна стойност от 1,1 лева.
В случай, че всички акции от увеличението бъдат записани, капиталът на „Дронамикс Кепитъл“ ще се увеличи до 5 384 081 лева, разпределен в една привилегирована Клас А акция с номинална стойност от 50 000 лева и 5 334 081 броя привилегировани Клас Б акции с номинална стойност 1 лев всяка.
Всички Клас Б акции на дружеството ще бъдат допуснати за търговия на пазар BEAM.
Предлагането ще се счита за успешно и съответно ще бъде регистрирано в Търговския регистър, в случай че бъдат записани и бъде заплатена емисионната стойност на поне 2 667 040 броя от предлаганите акции.
Краят на публичното предлагане ще е на 7 декември.