Производителят на биохрани „Смарт Органик“ пласира всичките 310 хил. акции, които предложи на първичното си публично предлагане, при цена от 18,9 лева за брой – горната граница на ценовия диапазон, заложен от дружеството.
Така компанията набра 5,859 млн. лева, с които да финансира сделката по придобиването на свой германски конкурент.
Акциите са презаписани близо 2 пъти, според съобщение на Българската фондова борса (БФБ).
Компанията планира и изграждането на нова производствена база край Божурище, която ще се реализира на два етапа – първият за 4 хил. кв.м, а вторият – за 8 хил. кв.м. В момента дружеството разполага с производствена и складова база в кв. „Княжево“ в София със собствена соларна електроцентрала.
Според прогнозите на „Смарт Органик“ 2021 г. ще приключи с приходи в размер от 57,6 млн. лева, или с над 56% повече в сравнение с 2020 г. Нетната печалба се очаква да нарасне до 9,69 млн. лева при малко над 5 млн. лева година по-рано.
За 2022 г. дружеството очаква печалбата да се увеличи до почти 12,9 млн. лева, за 2023 г. – да достигне 14,77 млн. лева, а през 2024 г. – 16,4 млн. лева.
Компанията е основана през 2009 г. Тя произвежда суровите барчета Roobar, дистрибутирани по целия свят, както и брандовете Kookie Cat, Курабийница, ToFuTo, Bett’r, Rookies и други. Дружеството дистрибутира и продуктите на Beyond Meat.
Продуктите на „Смарт Органик“ се продават в повече от 60 страни по света в ЕС, Азия и Америка. Производството е биосертифицирано.
Това е първата компания от програмата beamUp lab, която прави IPO на пазара за растеж на малки и средни компании beam на Българска фондова борса. Първичното публично предлагане е петото успешно на beam за тази година, уточняват от БФБ.
Свързани компании: