Производителят на козметика „Арома“ АД отчита спад на приходите и печалбата към края на септември 2021 г.
Това се вижда от отчета на дружеството, публикуван в Бюлетин Investor.
Приходите от продажба на продукция към края на септември възлизат на 23,41 млн. лева спрямо 26,362 млн. лева за същия период на миналата година, което е спад от 11,2%.
Общите приходи на компанията за дейността възлизат на 23,7 млн. лева за периода януари-септември в сравнение с 26,653 млн. лева за периода януари-септември 2020 г. Понижението достига малко над 11%.
Дружеството успява да намали разходите си към края на септември въпреки поскъпването на електроенергията и други суровини.
Разходите за материали падат до 14,892 млн. лева към края на деветмесечието от малко над 15,7 млн. лева към края на деветмесечието на 2020 г. Разходите за външни услуги се понижават до 1,458 млн. лева от 1,577 млн. лева.
Разходите за възнаграждения се увеличават до 4,423 млн. лева от 4,199 млн. лева, а за амортизации нарастват до малко над 2 млн. лева от 1,935 млн. лева.
Общите разходи на компанията към края на септември са за 22,813 млн. лева спрямо 24,524 млн. лева година по-рано.
„Арома“ реализира печалба в размер на 887 хил. лева за деветмесечието при 2,129 млн. лева печалба за деветмесечието на 2020 г.
Дружеството пояснява, че валутният риск, свързан с трансакциите с чуждестранни контрагенти в щатски долари, е минимизиран, след като съгласно постигнати договорености с основните му клиенти е преминало от доларови в еврови цени на основните си пазари. Стремежът на компанията е да заменя чуждестранни доставчици с местни, където това е възможно, без това да оказва влияние на качеството на закупуваните суровини и материали.
През последните пет години дружеството успешно се преориентира и препозиционира и към момента над 90% от продажбите се реализират в рамките на ЕС, посочва още компанията.
В последната година акциите на „Арома“ поскъпват с 27,5%, а пазарната капитализация достига малко над 15,8 млн. лева.
Свързани компании: