22 стартъпа и малки и средни предприятия влизат във второто издание на програмата за стимулиране и насърчаване растежа на български компании - beamUp lab. Новите компании в програмата са предимно от технологичния сектор с основна дейност развитие на софтуер, финтех, агритех, анализ на данни, медия мониторинг и електронна търговия. Производството на биопродукти е друга добре представена индустрия в сегашната селекция.
70% от компаниите са преминали успешно поне един рунд на финансиране от рискови инвеститори, като са набрали повече от 70 млн. лв. до този момент. В програмата ще бъде и компанията, реализирала най-голямото финансиране за български стартъп – Payhawk. Средният размер (изчислен като медианна стойност) на приходите на компаниите участници във второто издание на beamUp lab е около 1,5 млн. лв., като средният ръст на приходите за последните 3 години е над 70%.
Повече от половината компании отчитат нарастване на приходите през предизвикателната 2020 г., което е много добър атестат за тяхното представяне.
„Щастливи сме, че beamUp lab дава конкретни ползи на стартиращите, малки и средни компании, и тяхната оценка за програмата e много положителна. Това ни мотивира да я развиваме чрез нови знания и водещи практики и да я обогатяваме с водещи европейски и български партньори, така че компаниите да бъдат във витална екосистема, която да катализира техния успех“, каза доц. д-р Маню Моравенов, изпълнителен директор на БФБ, на заключителната церемония на първото издание на beamUp lab.
На церемонията БФБ и партньорите й отличиха най-добре представилите се компании от първото издание на beamUp lab vol. 1 в шест категории:
- Super Star за цялостни постижения – ЕnduroSat;
- Moon for Investors за компания, впечатлила инвеститорите – Software Group;
- Sun of Community за услуги с важно значение за обществото – еBag;
- Green Star за зелени иновации – Nasekomo;
- Favourite Star за любима компания на публиката – Baldaran Spring;
- beamUp Star за предстоящ дебют на пазар beam на БФБ – Smart Organic.