Производителят на стоманени панелни радиатори „Корадо-България“ увеличи продажбите си през първото тримесечие на тази година с 23%, а производството си с 18%, става ясно от съобщение, разпространено чрез БФБ – София.
Ръст на реализираната продукция има при всички видове продукти - както при стоманените панелни радиатори, така и при тръбните радиатори за баня. Леко покачване се отчита и при продажбите на българския пазар.
Значителна част от реализираната продукция се дължи на продължаващата подкрепа на компанията майка, която и през отчетния период компенсира спада в продажбите в Югоизточна Европа в резултат на пандемичната криза.
Увеличение на приходите с 27% (от 8,93 млн. лв. до 11,33 млн. лв.) и спад на печалбата преди данъчно облагане с 19% (от 1,4 млн. на 1,1 млн. лв. ) отчитат още от българското предприятие.
Намаляването на печалбата се дължи главно на драстичното поскъпване на суровините, главно на металите, в края на миналата година. Както е известно, турбуленциите в цените на суровините се отразяват с известно забавяне в цените на крайните продукти. Бурното развитие на цените на суровините продължава и това ще влияе и в бъдеще на производствените предприятия, се посочва в съобщението.
На 19 май ще се проведе общо събрание на акционерите на „Корадо- България“. Предложението за разпределение на печалбата, направено от ръководството, е същото като предходната година - общо 0,29 лв. за акция, от които 0,1 лв. вече платени.
От началото на годината акциите на „Корадо-България“ поскъпват с 9,3 млн. лв. при пазарна капитализация от 92,839 млн. лв.
Свързани компании: