През първите два месеца на 2021 г. приходите от продажби на продукция на „Софарма“ се увеличават с 4% спрямо същия период на 2020 г., като се отчита 27% ръст на продажбите за вътрешен пазар и 4% спад на продажбите за износ, става ясно от съобщение, разпространено чрез БФБ - София.
Продажбите на дружеството реализират спад с 1% през февруари спрямо същия месец на предходната година, в т.ч. компанията отчита 34% ръст на продажбите за вътрешен пазар и 12% спад на продажбите за износ.
Приходите от продажби на групата бележат ръст от 158,3 млн. лв., или с 12%, достигайки 1,5 млрд. лв. през 2020 г., показва консолидираният отчет на компанията, разпространен чрез БФБ. Продажбите на стоки се повишават с 18%, като достигат до 1,2 млрд. лв. през 2020 г. Продажбите на готова продукция намаляват с 19,1 млн. лв., или със 7%, до 269,4 млн. лв.
Приносът на продажбите в България към консолидираните приходи от продажби възлиза на 66%, като те се увеличават с 16% спрямо 2019 година. Приходите на групата за Европа възлизат на 33% от общите консолидирани приходи за 2020 г. и бележат ръст от 7% спрямо 2019 г.
Разходите за дейността се увеличават с 14% до 1,4 млрд. лв. през миналата година.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) намалява с 13,1 млн. лв., или с 13%, като през 2020 г. тя е в размер на 90,6 млн. лв. в сравнение със 103,7 млн. лв. през 2019 г. Печалбата от оперативна дейност се свива с 15,7 млн. лв., или с 26%, до 44 млн. лв. през 2020 г.
Нетната печалба намалява с 64,4 млн. лв., или с 76%, до 20 млн. лв. през 2020 г. в сравнение с 84,4 млн. лв. през 2019 г., като негативно влияние оказват увеличените финансови разходи в резултат на загуби от курсови разлики, както и еднократният ефект от отчетените през предходния период печалби от асоциирани дружества.
От началото на годината акциите на „Софарма“ поскъпват с 4,4% при пазарна капитализация от 450,225 млн. лв.
Свързани компании: