Индексите на Българската фондова борса (БФБ–София) успяха да обърнат посоката и да приключат изцяло с повишения по време на търговията във вторник.
SOFIX нарасна с 1,07% до 427,87 пункта, което е най-високото му ниво от 12 ноември, когато затвори на ниво от 428,070 пункта.
По-широкият BGBX40 се повиши с 0,81% до 98,33 пункта, секторният BGREIT затвори без промяна, докато BGTR30 добави 0,53% към стойността си до 487,61 пункта.
Оборотът на регулиран пазар възлезе на близо 5,8 млн. лв., благодарение на сделки за по милион лева на „Кепитъл Мениджмънт“ АДСИЦ и „Премиер Фонд“ АДСИЦ. Сделки с голям оборот имаше и с книжа на „Родна Земя Холдинг“ АД, „Развитие Индустрия Холдинг“ АД и „Сирма Груп Холдинг“ АД.
Общо 25 сделки с акции на „Сирма Груп Холдинг“ генерираха половината от оборота с компании от SOFIX за деня – в размер на 425,3 хил. лв. от общо 973 хил. лв. за всички 15 дружества в основния индекс.
Броят сделки за деня е 313, като с акции на компании от SOFIX бяха сключени 156 сделки.
Най-печелившата компания за деня е „Ломско пиво“ АД с ръст в цената от 26%, следвана от „Зърнени Храни България“ АД с повишение от 15% и „Алтерко“, чиито акции поскъпнаха с 12,4%. По-рано днес компанията обяви, че дъщерното ѝ дружество „Алтерко Роботикс“ ЕООД регистрира постъпления от продажби на устройства с марка Shelly от общо 7 млн. лв. в рамките на кампанията „Черен петък“. По предварителни изчисления това представлява ръст на постъпленията от продажби близо четири пъти спрямо регистрираните 1,6 млн. лв. в рамките на промоционалната кампания през 2019 г.
Най-печелившата компания от SOFIX е „Градус“, с ръст в цената от 4,3%. На второ място следва „ Химимпорт“ с повишение от 3,45% , следвана от „Софарма“, чиито акции поскъпнаха с 2,7%.
Общо осем дружества от 15-те най-ликвидни повишиха цената на книжата си по време на днешната търговия, при три цената остана без промяна, а останалите четири записаха спад. Най-губещото дружество е „Холдинг Варна“ AД, чиито акции поевтиняха с 3%. Спадът при „Монбат“ е с 1,06%, след като дружеството обяви 34% спад в тримесечната печалба спрямо третото тримесечие на 2019 г.