fallback

Преориентацията към онлайн пазаруване увеличи приходите на "Спиди" с 19%

За периода между юни и септември по-ниската бизнес активност е довела до временен спад на приходите от бизнес сегмента

17:23 | 02.11.20 г.

В резултат на преориентация на потреблението към онлайн магазините „Спиди“ отчита 19% ръст на приходите през третото тримесечие в сравнение с година по-рано, като приходите от куриерски услуги достигат 122,6 млн. лв., показва неконсолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез БФБ – София.

След резкия скок през второто тримесечие търсенето на куриерски услуги до голяма степен се нормализира, като онлайн търговията се задържа до нива, близки до тези от второто тримесечие, като същевременно се възстанови бизнес активността, обяви компанията.

Международните доставки продължават да реализират изпреварващ ръст от 44% в резултат на високото търсене на доставки за страните от Централна и Югоизточна Европа. Броят превозени пратки през тримесечието достига почти 26 млн. броя, с 29% повече от същия период на миналата година.

Нетните оперативни разходи нарастват малко над увеличението на приходите, в резултат на което EBITDA реализира ръст от 14%. Нетната печалба се увеличава с 62% поради получените от „ДПД Румъния“, „Геопост България“ и „ОМГ мобайл“ дивидент в размер на 4,9 млн. лв. През предходния период няма получени приходи от дивиденти. Коригирана от ефекта на получения дивидент, рентабилността на нетната печалба се запазва близо до нивата от предходната година от 10,4%.

От компанията отбелязват, че при наложените платежи се увеличава делът на клиентите, които заплащат с кредитни/дебитни карти, което е свързано с допълнителни разходи за банкови такси. Увеличава се и самият дял на доставките, обвързани с наложени платежи, което също се отразява на разходите за банкови такси. 

За периода между юни и септември по-ниската бизнес активност е довела до временен спад на приходите от бизнес сегмента. Този спад е до голяма степен компенсиран от възстановената активност в края на тримесечието и от увеличението на пратките между бизнес единиците на предприятията в някои сегменти, в резултат на въведената на много места дистанционна работа.

От друга страна съществена част от потреблението се е пренасочило към онлайн магазините, което обяснява ръста на приходите от индивидуални клиенти.

„С увеличаването на броя заразени в края на отчетния период отново се засилва интересът към онлайн поръчките. Дъщерните дружества Рапидо и ДПД Румъния, които традиционно са фокусирани в обслужване на онлайн търговията, позволиха на Групата да е отлично позиционирана за рязката промяна в пазарната конюнктура“, коментират от дружеството в доклада за дейността си.

Компанията забелязва и промени в предпочитанията на клиентите по време на коронакризата. „Временно имаше промяна в желанието на клиентите към точката за доставка. Докато през последните години предпочитанията към доставката в офис трайно нарастваха, през последните месеци се наблюдават засилени заявки за доставки до адрес за сметка на доставките до офис. С отпадането на ограниченията интересът към доставка до офис се възстанови“, посочва куриерската фирма.

Международните доставки продължават да реализират изпреварващ ръст и на двата основни пазара – България и Румъния. Услугата Speedy Balkan и доставките за другите страни от ЦИЕ продължават да са най-добре представящите се сегменти. За доставките в Гърция „Спиди“ установи партньорство с водещата местна компания за куриерски услуги – ACS, която замени досегашния партньор Speedex.

„Това разшири базата от потенциални клиенти за услугата Speedy Balkan и заедно с разширяващата се клиентска база на дъщерната ни компания и подобряването на качеството в Румъния, е солидна база да продължи бързото развитие на регионалната ни услуга“, посочват от компанията.

След значителните инвестиции през 2019 г., през настоящата година интензитетът им е значително по-нисък, като инвестициите на неконсолидирана база са в размер на 12 млн. лв., почти изцяло в автомобили (7,3 млн. лв.) и в по-малък размер в компютърна техника и софтуер (1,9 млн. лв.).

От началото на годината акциите на „Спиди“ поскъпват със 17% при пазарна капитализация от 311,902 млн. лв.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:10 | 13.09.22 г.
fallback