"Алкомет" отчита по-ниски приходи от продажби и 10 пъти по-малка печалба към края на третото тримесечие на годината, показва неконсолидираният отчет на дружеството, публикуван члез БФБ – София.
Нетните приходи от продажби за първите девет месеца на 2020 г. възлизат на 262,9 млн. лв., като от тях приходите от продажба на продукция са за 260,8 млн. лв. И двете стойности представляват намаления с около 3% спрямо същия период на 2019 г., обусловени главно от по-ниската цена на алуминия.
От отчета за доходите се вижда намаление на разходите за материали с около 2%, намаление на разходите за външни услуги от около 4%, също както и ръст от около 11,7% на нивата на разходи за заплати и осигуровки в абсолютна стойност. Намалението в разходите за лихви е с над 37%
Като краен резултат за отчетния период е реализирана печалба след облагане с данъци в размер на 818 хил. лв. За същия период на 2019 г. тя е била в размер на 8,3 млн. лв., или над 10 пъти по-голяма.
В сравнение с миналата година към третото тримесечие на 2020 г. продажбите на „Алкомет“ се увеличават - на пресови продукти с 10,2% , а на валцови – с 3,2%.
Следвайки пазарното търсене, допълнителният производствен капацитет на пресов цех основно е насочен към два от продуктите – специални и стандартни профили. Така към третото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на 2019 г. увеличението на продажбите на специални профили e с 12,3%, a на стандартните е с 14,3%.
Положително за отчетния период е съживяването на пазара, както и активизирането на потока от поръчки, които запълват производствения обем почти изцяло. „Продължаваме активна работа по проекти, свързани с изработване на завършени детайли с по-висока принадена стойност, с допълнителни повърхностни и машинни обработки за автомобилния сектор, машиностроенето и др.", посочва компанията в доклада за дейността си.
В реализацията на валцови продукти към третото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на 2019 г. се запазват тенденциите - както негативните, така и позитивните, от предходните тримесечия на годината. Сериозно засегнатите от COVID-19 сектори на индустрията – автомобилостроене , строителство, машиностроене, повлияха значително върху продажбите на техническото фолио и финстока. Това доведе до спад и при двата продукта, съответно с 26,4% и 12,8%. Консумацията на повече пакетирани храни и напитки активизира поръчките за конверторно и домакинско фолио, съответно със 7,2% и 7.5%. Увеличената продажба с 21,9% на алуминиеви листа е в резултат на дейността на търговците и складовете за дистрибуция.
Капацитетът на валцов цех постепенно се увеличава, тъй като е в процес на пускане в редовно производство на нов студеновалцов стан. Поръчките за валцови продукти следват този тренд, като пазарът с най-динамично развитие е американският, става ясно от отчета на дружеството.
И за изминалия отчетен период Германия остава основен пазар за изделията на шуменското предприятие - с около 23,5% пазарен дял, следвана от Полша с 14%, Италия с 13,6%, Испания с 12% , както и България, Недерландия, Австрия, Унгария, Дания, Франция.
От началото на годината акциите на „Алкомет“ поевтиняват с 14,3% при пазарна капитализация от 113,104 млн. лв.
Свързани компании: