fallback

По-ниската цена на алуминия повлиява негативно на резултатите на „Алкомет“

Шуменското предприятие остава на печалба, въпреки че тя е 10 пъти по-малка в сравнение с преди година

16:17 | 02.11.20 г. 2

"Алкомет" отчита по-ниски приходи от продажби и 10 пъти по-малка печалба към края на третото тримесечие на годината, показва неконсолидираният отчет на дружеството, публикуван члез БФБ – София.

Нетните приходи от продажби за първите девет месеца на 2020 г. възлизат на 262,9 млн. лв., като от тях приходите от продажба на продукция са за 260,8 млн. лв. И двете стойности представляват намаления с около 3% спрямо същия период на 2019 г., обусловени главно от по-ниската цена на алуминия.

От отчета за доходите се вижда намаление на разходите за материали с около 2%, намаление на разходите за външни услуги от около 4%, също както и ръст от около 11,7% на нивата на разходи за заплати и осигуровки в абсолютна стойност. Намалението в разходите за лихви е с над 37%

Като краен резултат за отчетния период е реализирана печалба след облагане с данъци в размер на 818  хил. лв. За същия период на 2019 г. тя е била в размер на 8,3 млн. лв., или над 10 пъти по-голяма.

В сравнение с миналата година към третото тримесечие на 2020 г. продажбите на „Алкомет“  се увеличават - на пресови продукти с 10,2% , а на валцови – с 3,2%.

алкомет

Следвайки пазарното търсене, допълнителният производствен капацитет на пресов цех основно е насочен към два от продуктите – специални и стандартни профили. Така към третото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на 2019 г. увеличението на продажбите на  специални профили e с 12,3%, a на стандартните е с 14,3%.

Положително за отчетния период е съживяването на пазара, както и активизирането на потока от поръчки, които запълват производствения обем почти изцяло. „Продължаваме  активна работа по проекти, свързани с изработване на завършени детайли с по-висока принадена стойност, с допълнителни повърхностни и машинни обработки за автомобилния сектор, машиностроенето и др.", посочва компанията в доклада за дейността си.

В реализацията на валцови продукти към третото тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на 2019 г. се запазват тенденциите - както негативните, така и позитивните, от предходните тримесечия на годината. Сериозно засегнатите от COVID-19 сектори на индустрията – автомобилостроене , строителство, машиностроене,  повлияха  значително върху продажбите на техническото фолио и финстока. Това доведе до спад и при двата продукта, съответно с 26,4% и 12,8%. Консумацията на повече пакетирани храни и напитки  активизира поръчките за конверторно  и домакинско  фолио, съответно със 7,2% и 7.5%. Увеличената продажба с 21,9%  на алуминиеви листа е в резултат на дейността на търговците и складовете за дистрибуция.

Капацитетът на  валцов цех постепенно се увеличава, тъй като е в процес на пускане в редовно производство на нов студеновалцов стан. Поръчките за валцови продукти следват този тренд, като пазарът с най-динамично развитие е американският, става ясно от отчета на дружеството.

И за изминалия отчетен период Германия остава основен пазар за изделията на шуменското предприятие - с около  23,5% пазарен дял, следвана от Полша с 14%,  Италия с 13,6%,  Испания с 12% , както и България, Недерландия, Австрия, Унгария, Дания, Франция.

От началото на годината акциите на „Алкомет“ поевтиняват с 14,3% при пазарна капитализация от 113,104 млн. лв.

Свързани компании:

Алкомет АД(ALCM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:26 | 12.09.22 г.
fallback