Производителят на пилешко месо Градус АД отчита спад на продажбите и печалбата на консолидирана база към края на второто тримесечие, показва отчетът на компанията за периода, публикуван чрез БФБ-София.
Дружеството успява да увеличи продажбите си на вътрешния пазар за сметка на намалението на продажбите в трети страни, както и да запази стабилни операциите си в Европа на фона на пандемията, която доведе до блокада на световната икономика с цел ограничаване разпространението на вируса.
Нетната консолидирана печалба на Градус се понижава до 13,704 млн. лева за периода април-юни спрямо 15,698 млн. лева за същия период година по-рано, посочват от компанията.
Приходите от продажба на готова продукция се свиват със само 1% на годишна база, докато тези от стоки – с 30 на сто, но спадът е продиктуван от по-активните сделки със слънчоглед през първата половина на 2019 г. Приходите от продажба на услуги на дружеството нарастват с 21,4%.
Продажбите на вътрешния пазар на Градус се увеличават с 32% на годишна база към края на юни до 55,269 млн. лева от 41,786 млн. лева. В Европа е отчетен ръст от 1%, докато продажбите в трети страни спадат с 57 на сто до 14,482 млн. лева от 33,887 млн. лева. Така общите продажби на дружеството през второто тримесечие се понижават с 9 на сто до 78,699 млн. лева от 86,475 млн. лева година по-рано.
Градус успява да свие и разходите на фона на спадналите приходи. Разходите за дейността намаляват с 9 процента до 74,88 млн. лева от 82,428 млн. лева година по-рано. Намаляват разходите за суровини и материали, както и за външни услуги, но се увеличават разходите за персонал и амортизации.
Компанията посочва в междинния доклад за дейността си, че заради ефектите от коронавируса и спада на цените на пилешкото месо на европейския пазар няма да изпълни прогнозите си за ръст на продажбите, направени преди пандемията. Новата й цел е запазване на обемите от 2019 г.
Свързани компании: