Продажбите на „Софарма“ АД регистрират ръст от 16% през март на годишна база, съобщават от фармацевтичната компания. Продажбите на вътрешния пазар скачат с 11%, а тези за износ – с 22%.
През първото тримесечие на 2019 г. приходите от продажби на продукция намаляват с 2% спрямо същия период на миналата година. За периода януари – март продажбите на вътрешния пазар отбелязват спад с 18%, докато за износ растат с 11%.
По данни от неконсолидирания отчет на „Софарма“ печалбата през миналата година се е свила с 24,7% до 33,29 млн. лв. Към 31 декември 2018 г. нетните приходи от продажби възлизат на 219,6 млн. лв., което е с близо 2% спрямо година по-рано. Разходите по икономическите елементи на дружеството са се повишили с 3,54% до 192,3 млн. лв.
Приходите от продажби за европейските страни намаляват със 7% в сравнение с 2017 г., основно поради понижение на приходите от продажби в Русия с 11%. Намаляват продажбите в Полша с 1%, Беларус, Балканските страни и др. Увеличение се отчита на продажбите за Украйна с 11%, Прибалтика с 1%, Чехия и др.
„Продажбите на „Софарма“ АД на вътрешния пазар се увеличават с 3% до 91,9 млн. лв. (по преизчислени данни след сливане с „Медика" и „Унифарм")“, се посочва в доклада за дейността на компанията.
Приходите от другите пазари намаляват с 8% спрямо 2017 г. основно в резултат на спад на износа за Виетнам с 15%, както и на намаление на продажбите в Кавказ и Централна Азия с 6%.
За последните дванадесет месеца акциите на „Софарма“ АД поевтиняват със 17,22% до цена на отваряне в петъчната сесия от 3,610 лв. за брой. Спадът реално е по-малък, защото са разпределени и два брутни дивидента в размер на общо 0,16 лв., включително 0,05 лв. под формата на първия полугодишен дивидент.
Свързани компании: