Нетната печалба на производителя на батерии и акумулатори „Монбат“ нараства с 56% до 9,9 млн. лв. през миналата година, става ясно от неконсолидирания отчет на дружеството.
Към 31 декември 2018 г. приходите от дейността на компанията възлизат на 360,9 млн. лв., което е с 2% повече спрямо година по-рано. Разходите за дейността са се повишили с 1% до 350,7 млн. лв.
През миналата година „Монбат“ е реализирал продажби в повече от 64 държави, като важни пазари за компанията са Франция, Испания, Германия, Румъния и Италия. Дружеството притежава 97,8% от капитала на третия по големина производител от акумулаторния бизнес в България добричкото дружество „Старт“ АД.
„През 2018 г. основен пазар на „Монбат“ АД е Франция с 20,7 млн. евро приходи от продажби, което представлява 15,91% от общия износ на дружеството на индивидуална база“, се посочва в доклада за дейността на производителя на акумулатори.
От доклада за дейността става ясно още, че периодът 2019 г. - 2023 г. ще се състои от нов етап и подход за навлизане на „Монбат“ на целеви пазари чрез хибридна стратегия за растеж (производство и дистрибуция), както и създаване на предпоставки за специализиране в 3 категории: производни продукти от рециклираща дейност, осъществена от дъщерните дружества на компанията, усвояване на нови технологии за производство на батерии и повишаване на броя на продуктовите и технологичните решения в областта на енергийното управление.
За последните дванадесет месеца акциите на „Монбат“ поевтиняват с 20,35% до около 7 лв. за брой след края на търговията на БФБ във вторник. През миналата година дружеството разпредели дивидент от 0,1923 лв. на акция.
Свързани компании: