fallback

Окончателно приключи продажбата на „Юнион Ивкони“

Заедно с „Груп Плюс“ компанията преминава под шапката на новосформираното дружество "Транспект"

17:57 | 19.03.19 г.

„Синтетика“ АД е подписала окончателен договор за продажбата на дъщерното си дружество „Юнион Ивкони“ ООД през февруари, съобщават от публичната компания чрез Българска фондова борса.

Съгласно договора сделката ще приключи след заплащане от страна на купувача на всички договорени суми по покупко-продажбата.

На 15 март 2019 г. са били изпълнени кумулативно всички клаузи по договора за покупко-продажбата на „Юнион Ивкони“ ООД, с което сделката е финализирана.

„Решението на „Синтетика“ АД да продаде участието си в „Юнион Ивкони“ ООД е свързано с желанието на компанията да насочи усилията си към инвестиции в недвижими имоти с по-висока доходност“, посочват от дружеството. 

На първи октомври миналата година Комисията за защита на конкуренцията разреши на „Транспект“ АД да обедини под покрива си два от големите играчи в транспортния сектор с пътнически превози, като осъществи концентрация чрез придобиване на едноличен контрол върху „Юнион Ивкони“ ООД и „Груп Плюс“ ООД.

„Транспект” АД е новоучредено дружество и към момента на одобрението от КЗК не е извършвало търговска дейност. От своя страна "Юнион Ивкони" е транспортно-туристическо дружество, специализирано в извършване на автобусен транспорт на пътници в страната и чужбина, както и в областта на туристическите услуги, докато "Груп Плюс" е транспортно дружество, чиято основна дейност е съсредоточена върху вътрешен и международен пътнически автобусен транспорт.

Справка на investor.bg в Търговския регистър показва, че в Съвета на директорите на "Транспект" влизат Георги Любомиров Атанасов, Петър Йорданов Господинов и Иван Иванов Добрев. Георги Атанасов и Иван Добрев бяха част от мениджмънта на "Юнион Ивкони".

В „Транспект“ пресметнаха преди време, че синергията от нотифицираната концентрация ще доведе до допълнителна рентабилност с намаляване на разходите за наеми на търговски площи, които в момента се заплащат от всяко едно от придобиваните дружества поотделно, икономия от възнаграждения и осигуровки на служители в администрацията и заетите в търговските офиси, които ще бъдат закрити.

От дружеството посочват, че финансовите ефекти ще дойдат след анулиране на минимум седем обслужвания, които се изпълняват паралелно от двамата превозвачи, а пътнико-потокът е недостатъчен дори за един пълен курс. Икономията в пробег в този случай би била 2,100 млн. километра, а финансовото изражение на тази икономия (за гориво, резервни части и техническа поддръжка, заплати, командировъчни и осигуровки на шофьори, автогарови услуги и хотели) е 1,665 млн. лв., изчисляват в „Транспект“.

Според дружеството анулирането на този пробег няма доведе до свиване на приходите.

Само икономията от наеми на търговски офиси ще възлезе на 100 хил. лв. (годишният разход на „Груп Плюс“ и „Етап-Адресс“ за наеми на търговски помещения). Икономисването от възнаграждения и осигуровки на служителите в администрацията и работещите в търговските офиси, които ще бъдат закрити, възлизат на 690 хил. лева годишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:13 | 14.09.22 г.
fallback