„Градус“ АД се ангажира да разпределя поне 54% от консолидираната нетна печалба на дружеството като дивидент сред акционерите след първичното си публично предлагане. Това обяви Мартин Димитров, директор Корпоративни финанси в „Първа финансова брокерска къща“, която е посредник по първичното публично предлагане на дружество, по време на инвеститорска презентация на IPO-то.
Нетната печалба на дружеството се очаква да достигне 45 млн. лв. през следващата година, което ще бъде ръст от 19% на годишна база.
Самото IPO ще се проведе на 18 и 19 юни на сегмент „Първично публично предлагане“ на БФБ-София. Ценовият диапазон е определен на 1,8-2,35 лв., като емисията е в размер до 27 777 778 обикновени, безналични, поименни, свободнопрехвърляеми нови акции с номинална стойност 1 лев всяка.
Очаква се пазарната капитализация на дружеството след предлагането да достигне 447-585 млн. лв. За да бъде успешна емисията, е необходимо да бъдат записани 65% от предлаганите акции.
При много голям интерес собственикът има право, но не и задължението, да предложи допълнителен обем акции във втория ден на IPO-то, поясниха от ПФБК.
Според посредника по емисията предварителните заявки както от България, така и от чужбина са положителни. Освен това в следващите 12 месеца компанията се ангажира да не продава допълнително акции.
„Големият свободно търгуван обем акции ще даде възможност на големи чужди инвеститори да запишат акции от предлагането“, коментира Стоян Николов, управител на ПФБК.
IPO-то на „Градус“ ще бъде най-голямото в България за последните няколко години с фрий-флоут от 20-25%.
Очакванията са „Градус“ да влезе в индекса SOFIX на БФБ-София през следващата година при ребалансирането на индекса през март.
„Ниският дълг на компанията и високите парични потоци ще позволят не само постоянна дивидентна политика, но и дивидентът да бъде сравнително висок“, допълни още Димитров. Очаква се „Градус“ АД да осигури 7-процентна дивидентна доходност през 2019 г. За сравнение, в момента дивидентната доходност на SOFIX е 1,7%.
„Обещаваме щедра дивидентна политика от минимум 5% на година от 2020 г.", заяви Ангел Ангелов, изпълнителен директор на „Градус“ АД. Той обясни, че експортът ще остане основен двигател на растежа за компанията, като инвестиции ще бъдат влагани и за високия сегмент на свинските продукти. Търговията със зърно ще продължи да има спомагателна роля за компанията.
„Основните средства от IPO-то ще бъдат вложени там, където сме най-добри – разплодните яйца“, допълни Ангелов. „Наша важна цел е увеличаването на разплодните яйца с 20 млн. броя годишно до края на 2019 г.“. Очаква се в тази насока да бъде осъществена инвестиция за 20 млн. лв.
Средносрочна цел за „Градус“ АД е и разширяването на производствения капацитет на люпилните. Дружеството има намерение да навлезе и в премиум сегмента на домашното пиле чрез бавно отглеждане на животните.
„Градус“ АД е номер едно на пазара на пилешко месо в България, номер две в разплодните яйца в Европа, на първо място в месопреработката на Балканите и има водещо място и в Европа, посочиха още от компанията.