От началото на следващата година Софарма Трейдинг АД ще поеме пазарното разпределение на продуктите, отпускани по лекарско предписание на Софарма АД в България, съобщава дружеството чрез БФБ - София.
Тази стъпка е резултат от стратегията на Групата "Софарма" за постигане на синергия и по-ефективни операции на местния пазар, както и на планираното обединение на дъщерните, производствени компании под основния си бранд, поясняват от компанията.
Новата дейност допълва стратегията на Софарма Трейдинг за диверсификация на бизнес модела чрез навлизане в различни сегменти на фармацевтичния пазар и надгражда лидерските позиции на компанията на аптечен и болничен пазар.
Припомняме, че през 2015 г. Софарма Трейдинг АД пое пазарното управление на продуктите без лекарско предписание (ОТС) на Софарма АД. Така за две години продажбите отбелязаха 9% ръст. В началото на декември компанията започна да отговаря и за пазарната реализация на продуктите с марка "Медика".
От началото на годината акциите на Софарма Трейдинг поскъпват с над 19%, апрез последната година ръстът в цената е с 23% при пазарна капитализация от 246,788 млн. лв.
Свързани компании: