Българският производител на радиатори “Корадо-България” сключи договор за маркет-мейкинг с инвестиционния посредник “Елана Трейдинг” АД.
Решението на компанията е в резултат на бурното й икономическо развитие и силно представяне на Българската фондова борса (БФБ – София) през тази година, както и от намеренията й за продължаваща пазарна експанзия и стабилна позиция на капиталовия пазар, посочват от фирмата.
Договорите за маркет-мейкинг са стандратен световен инструмент за подобряване на ликвидността на акциите и балансиране на внезапните промени в пазарната цена, кийто обаче все още не се използват често у нас.
С бъдещото си взаимодействие с инвестиционния посредник “Елана Трейдинг” АД българското предприятие, в което основен акционер е чешката Корадо Груп, се нарежда сред малкото публични компании в България, които ще използват маркет-мейкинга за осигуряване на конкурентоспособна ликвидност на собствените си акции на вторичния пазар, в интерес на малките акционери, с цел намаляване на ликвидния риск и цената на капитала.
Договорът за маркет-мейкинг ще даде възможност на производителя на радиатори да продължи да си взаимодейства тясно и да използва активно други възможности на капиталовите пазари в близко бъдеще.
От началото на годината акциите на дружеството поскъпват със 127,36%, а през послендите 12 месеца повишениетона цената достига 144,99% при пазарна капитализация от 70,259 млн. лв.
Свързани компании: