fallback

Печалбата на Алкомет намалява с 37% през първото тримесечие

Нетните приходи от продажби се увеличават, главно заради по-високите нива на цената на алуминия на Лондонската метална борса

13:54 | 26.04.17 г.

Печалбата на Алкомет намалява с 37% през първите три месеца от годината до 4,8 млн. лв. в сравнение със същия период на 2016 г., показва отчетът на дружеството за първото тримесечие, разпространен чрез БФБ – София.

„Два са основните фактори за намалената рентабилност - чисто сезонен спад във фолиата, също както и пазарния натиск от конкурентите ни, който обуславя оптимизацията на продажните ни маржове“, посочват от компанията в доклада за дейността си.

Нетните приходи от продажби за първото тримесечие възлизат на 91,2 млн. лв., като от тях приходите от продажба на продукция са за 88,8 млн. лв. И двете стойности представляват увеличение с около 10,5% спрямо година по-рано.

Увеличението се дължи главно на по-високите нива на цената на алуминия на Лондонска метална борса, също както и на постигнатите по-високи продажби в метрични тонове на тримесечна база.

Продажбите на Алкомет през първото тримесечие на 2017 г. са се увеличили спрямо същия период на 2016 г с 2,2%, като за пресовата продукция ръстът е с 2,6%, а за валцовата продукция - от 2%.

Компанията отбелязва, че за разглеждания период март беше най-добрият в историята на Алкомет с рекордни за дружеството продажби за месец от над 6 220 метрични тона.

Значителен ръст през отчетния период има в продажбите на специални профили – 18,7%, стандартните профили са с ръст от 3,9%, а елоксираните и боядисаните профили са намалели с 18,2%.

“Целта ни е през следващите месеци да възстановим тенденцията за увеличение на поръчките не само за специални профили, но и на тези с повърхностни обработки”, обясняват от Алкомет.

Ръстът в продажбите на валцови продукти се дължи на увеличената реализация на ленти с 21,8%, която се компенсира в основната си част от спад в продажбите на техническо фолио - с 28,1%, и обмазано фолио  - с 5,5%.

Причина за негативните резултати в техническите и обмазаните фолия са увеличените складови запаси на голяма част от клиентите на тези продукти в края на годината, което е временно и характерно за сезона явление.

“Целенасочените ни усилия през цялата предходна 2016 в разработване на нови продукти, с добри ценови параметри и насочени към крайните потребители, даде резултат в трайното ни навлизане в пазара на климатична техника с продукта финсток”, отбелязват от компанията в доклада си.

Компанията отчита увеличение на разходите за материали – следствие на споменатото увеличение в цената на основната суровина. Забелязва се намаление на разходите за външни услуги от около 2%, също както и ръст от около 12% на нивата на разходи за заплати и осигуровки  в абсолютна стойност. Въпреки нуждата от по-голям краткосрочен финансов ресурс, вследствие подобрените лихвени условия с финансиращите институции, се забелязва намаление в  разходите за лихви от около 30%.

По пазари и през първото тримесечие Германия остава основен пазар за изделията на Алкомет с над 25% пазарен дял, следвана от Италия, Полша, Испания, България, Дания, Испания, Франция, Великобритания, Дания, Унгария, Австрия.

През 2017 година пазарното присъствие на Алкомет на европейските пазари по държави остава почти непроменено.

Комисията по индексите към БФБ – София взе решение дружеството да влезе в индекса SOFIX, с коефициент на фрий флоут 0,0990, считано от 20 март.

От началото на годината акциите на Алкомет поскъпват с 26,51%, а през последната една година ръстът в цената е със 130%. Пазарната капитализация е 330,334 млн. лв. 

Свързани компании:

Алкомет АД(ALCM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:30 | 12.09.22 г.
fallback