Продажбите на продукция на фармацевтичната компания Софарма са намалели с 4% на годишна база през януари, става ясно от съобщение, разпространено чрез БФБ - София.
В това число компанията отчита 5% спад на продажбите за вътрешен пазар и 4% спад на продажбите за износ.
През януари 2015 г. Софарма реализира спад в продажбите си с 43% спрямо същия месец на предходната година. Волатилността на рублата наложи актуализация на цените на продуктите, предназначени за руския пазар, поради което дружеството ограничи износа си към Русия.
На неконсолидирана база приходите от продажба на продукция през 2016 г. намаляват с 9,9 млн. лв., или с 6%, до 163,9 млн. лв., спрямо 173,8 млн. лв. през 2015 г. Приходите от продажби за европейските страни намаляват с 10% в сравнение с 2015 г. основно поради намаление на приходите от продажби в Русия, Полша, Беларус и Сърбия. Увеличават се продажбите за Латвия, Украйна, Хърватия, Косово, Босна и Херцeговина.
Продажбите на Софарма АД на вътрешния пазар намаляват с 3% до 62,2 млн. лв. през 2016 г. спрямо 63,8 млн. лв. през 2015 г. Продуктите с най-голям дял от продажбите в страната са Аналгин, Метилпреднизолон, Вицетин, Витамин С и Нивалин. Дружеството заема 4% от общия обем на българския фармацевтичен пазар в стойност и 14% от продажбите в натурално изражение.
Приходите от другите пазари се увеличават с 3% спрямо 2015 г. Тук основно се включват приходите от продажби в Кавказ и Централна Азия. Увеличават се продажбите за Виетнам, САЩ и Монголия.
Софарма АД приключва 2016 г. с 47% ръст на нетната печалба до 37,3 млн. лв. в сравнение с 25,4 млн. лв. в края на 2015 г. Предстои в края на март да излезе одитираният доклад на дружеството.
Свързани компании: