fallback

Софарма отчита 47% ръст на неконсолидираната печалба през 2016 г.

Очакванията са до края на 2017 г. да бъдат внедрени между 3 и 5 нови продукта

14:45 | 31.01.17 г.

Софарма АД приключва 2016 г. с 47% ръст на нетната печалба до 37,3 млн. лв. в сравнение с 25,4 млн. лв. в края на 2015 г., показва междинният финансов отчет на компанията за миналата година, разпространен чрез Бюлетин Investor.bg.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) намалява с 0,2%, като към края на годината е в размер на 39,6 млн. лв., сравнено с 39,7 млн. лв година по-рано. Печалбата от оперативна дейност се увеличава с 2%, достигайки 25,7 млн. лв. към края на декември 2016 г.

Справка в неконсолидирания отчет на компанията за третото тримесечие показва, че печалбата към края на септември е в размер на 37,015 млн. лв. Това означава, че фармацевтичната компания печели 237 хил. лв. през последните три месеца от годината. За сравнение, за същия период на 2015 г. Софарма е на загуба от 2,6 млн. лв.

Приходите от продажба на продукция през 2016 г. намаляват с 9,9 млн. лв. , или с 6%, до 163,9 млн. лв., спрямо 173,8 млн. лв. през 2015 г.

Приходите от продажби за европейските страни намаляват с 10% в сравнение с 2015 г. основно поради намаление на приходите от продажби в Русия, Полша, Беларус и Сърбия. Увеличават се продажбите за Латвия, Украйна, Хърватия, Косово, Босна и Херцeговина.

Продажбите на Софарма АД на вътрешния пазар намаляват с 3% до 62,2 млн. лв. през 2016 г. спрямо 63,8 млн. лв. през 2015 г. Продуктите с най-голям дял от продажбите в страната са Аналгин, Метилпреднизолон, Вицетин, Витамин С и Нивалин. Дружеството заема 4% от общия обем на българския фармацевтичен пазар в стойност и 14% от продажбите в натурално изражение.

Приходите от другите пазари се увеличават с 3% спрямо 2015 г. Тук основно се включват приходите от продажби в Кавказ и Централна Азия. Увеличават се продажбите за Виетнам, САЩ и Монголия.

Разходите за дейността намаляват със 7% от 152,3 млн. лв. през 2015 г. до 142,3 млн. лв. през 2016 г., което е в резултат от намаление на разходите за суровини и материали, външни услуги, амортизации, персонал и други разходи. Разходите за суровини и материали (с дял 39%) намаляват с 10% от 61,6 млн. лв. през 2015 г. до 55,2 млн. лв. 2016 г., като с най-голямо влияние е намалението на основните материали с 6,5 млн. лв. основно в частта на опаковъчни материали, субстанции, течни и твърди химикали, флакони и билки.

Финансовите приходи се увеличават с 35% до 24,1 млн. лв. през 2016 г. спрямо 17,9 млн. лв. 2015 г. Това е резултат от увеличение на нетната печалба от операции с ценни книжа с 5,9 млн. лв. и приходи от дялово участие с 1,3 млн. лв. Намаляват приходите от лихви по предоставени заеми с 1 млн. лв. Финансовите разходи се намаляват с 3 млн. лв., или с 50%, до 3,2 млн. лв. през 2016 г. Това се дължи основно на обезценка на вземания по предоставени търговски заеми, които се увеличават с 1,3 млн. лв. Намаляват разходите за лихви по получени заеми с 1,4 млн. лв. Нетно финансовите приходи (разходи) се увеличават с 9,4 млн. лв. достигайки 21 млн. лв. за 2016 г., спрямо 11,6 млн. лв. за 2015 г.

В своя предварителен доклад за дейността компанията посочва, че очакванията са до края на 2017 г. да бъдат внедрени между 3 и 5 нови продукта. В процес на трансфер, валидиране и оптимизиране са над 15 броя производствени процеси и технологии. Провежда се фармацевтично разработване на над 10 нови за дружеството продукта.

Към 31 декември общите активи намаляват с 0,3% до 569 млн. лв., в сравнение с 570,6 млн. лв. към края на 2015 г. Собственият капитал се увеличава с 30,7 млн. лв., или със 7%, достигайки 462,3 млн. лв. към края на миналата година, основно в резултат на увеличение на резервите с 20,2 млн. лв. и на неразпределената печалба с 11,8 млн. лв.

Нетните парични потоци към края на декември, генерирани от оперативна дейност, са в размер на 26,6 млн. лв., от инвестиционна дейност - 13 млн. лв. и от финансова дейност - 39 млн. лв. В резултат на тези дейности паричните средства и еквиваленти нетно намаляват с 0,6 млн. лв. и към края на годината са в размер на 4,3 млн. лв.

От началото на годината акциите на Софарма поскъпват с 14,09%, а през последната една година ръстът в цената е с 28,79% при пазарна капитализация от 458,313 млн. лв.

Свързани компании:

Софарма АД(SFA)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:39 | 13.09.22 г.
fallback